متفرقه

روانشناسی رنگ و تایپوگرافی برای کسب و کارها

یکی از اولین چیزهایی که در مورد روانشناسی خواهید آموخت، تأثیر رنگ ها با پیروی از اصول روانشناسی است. رنگ‌ها بر رفتار خریدار تأثیر می‌گذارند، منجر به فروش با ارزش بالاتر می‌شوند و حتی نظرات مثبت را متقاعد می‌کنند.

رنگ‌ها نقش مهمی در روان‌شناسی بازاریابی دارند زیرا رنگ‌ها یک سیگنال پنهانی را به جعبه فکری که آنها را مغز می‌خوانند برای تشویق متقاعدکننده احساسات راه‌اندازی می‌کنند، به همین دلیل است که شما باید آن را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.

رنگ ها احساسات و احساسات روانی مختلف را کنترل می کنند که شما نمی خواهید و نمی دانید. اینها را می توان دستکاری کرد تا رفتار خرید شما را به طور ناخودآگاه دیکته کند.

خوشبختانه، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است که می توانید از آنها استفاده کنید.

این تحقیق نشان داد که 90 درصد از قضاوت های فوری محصول بر اساس رنگ بوده است.

برندهایی مانند کوکاکولا بیش از یک قرن است که از این استراتژی ها استفاده می کنند. لوگوی آنها در 130 سال گذشته تغییر کرده است. این شامل سایه قرمز آن نیز می شود. به همین دلیل است که گزارش شده است که 94٪ از مردم جهان پالت رنگ کوکاکولا را به رسمیت می شناسند.

کوکاکولا تنها برندی نیست که از رنگ برای ایجاد برند قابل تشخیص یا استفاده از رنگ برای دستکاری رفتار مصرف کننده استفاده می کند.

برخی از برندهای برجسته جهان مانند مک دونالد، کی اف سی، استارباکس، کولگیت، اپل، مایکروسافت، گوگل و غول های رسانه های اجتماعی فیس بوک از تیم هایی از محققان برای مشخص کردن بهترین پالت رنگ برای برند خود استفاده کرده اند.

اگرچه این فقط برندسازی نیست؛ مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز خرید از کمبود رنگ برای ایجاد احساسات خنثی و/یا نشان دادن احساس تمیزی استفاده می‌کنند. بیمارستان ها تصادفی سفید و بی احساس نیستند.

احساس امنیت، تمیزی و بهداشت احساسی است که می خواهید هنگام مراجعه به بیمارستان یا مطب پزشکی احساس کنید. در حالی که از آرامش و اثر آرامش بخشی که سفید ارائه می دهد نیز بهره مند است.

نمونه عالی دیگر در خرده فروشی، بنرهای فروش قرمز بزرگ است.

قرمز برجسته است، تکانشی است و چشم را جلب می کند. همه عاشق دیدن کلمه “فروش” هستند. همچنین در بازاریابی به خوبی شناخته شده است که بازاریابی قبل از کاهش قیمت نقش مهمی در نحوه مشاهده یک مشتری بالقوه از برچسب قیمت دارد.

40% تخفیف عالی به نظر می رسد! 9.99 دلار برای یک پیراهن یک معامله عالی است، اما یک پیراهن 9.99 دلاری که می گوید 24.99 دلار است بهتر به نظر می رسد! حتی اگر قیمت کالا هرگز 24.99 دلار نبود.

به برند تجاری خود، فروشگاه خرده فروشی یا محیط کار خود فکر کنید. تغییر رنگ های اداری از یک پالت تیره تر و خنثی به رنگ های روشن و زنده می تواند بهره وری و شادی محیط کار را افزایش دهد.

بهبود پالت در رستوران یا محیط خرده فروشی می تواند بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر بگذارد یا میانگین سفارشات را افزایش دهد.

استفاده از این دانش تضمین می‌کند که برند شما با مخاطبان جمعیتی هدف شما هماهنگ است.

روانشناسی

تایپوگرافی

تایپوگرافی عبارت است از نحوه ظاهر شدن حروف، چه دیجیتال و چه چاپی.

انتخاب فونت همیشه در مورد “هی، این به نظر جالب است” بوده است، اما پس از خواندن این مطلب، قبل از انتخاب فونت دو بار فکر می کنید.

یک فونت ساده بر برند و لوگوی شما، ظاهر اسناد و نحوه تعامل مردم با وب سایت شما تأثیر می گذارد.

به این فکر کنید: شما در خیابان اصلی، شهر نیویورک قدم می‌زنید، و تنها چند ثانیه، اگر نگوییم میلی‌ثانیه، فرصت دارید تا توجه شهر پرشتاب را به خود جلب کنید.

استفاده از فونت نازک کار نخواهد کرد. برجسته نیست و استفاده از فونت پررنگ کار نخواهد کرد زیرا با درهم و برهمی ترکیب می شود. استفاده از خوشنویسی کارساز نخواهد بود زیرا خواندن آن در زمان کوتاهی که دارید بسیار سخت است. پس از چه چیزی استفاده می کنید؟

انتخاب فونت، در این مورد، به شدت با جمعیت هدف بازار غذای تازه محلی شما متفاوت است. وقتی وارد یک فروشگاه مواد غذایی جدید می شوید، از خط شکسته استفاده می شود. یا وقتی وارد یک مغازه ضبط می شوید، از فونت های تهاجمی تری استفاده می شود.

هر صنعتی تمایل دارد تا استانداردهای خود را داشته باشد، و در بیشتر موارد، آنها نسبتا دقیق هستند. ببینید رقبای شما چه می کند، جمعیت شناسی شما به چه چیزی مربوط می شود و بازاریابی شما در کجا دیده می شود.

تایپوگرافی در بازاریابی به شما این امکان را می دهد که یک داستان بگویید. برای دیکته کردن ارتباط عاطفی بین بازاریابی و رفتار مصرف کننده.

به طور کلی، استراتژی های بازاریابی مختلف خود را بررسی کنید و حسابرسی انجام دهید. فونت های وب معمولاً در رسانه های چاپی عالی به نظر نمی رسند. به آنچه دیگران در صنعت شما استفاده می کنند نگاه کنید و در نظر بگیرید آنچه را که قبلاً کار می کند مخلوط و ترکیب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا