اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. علاوه بر جذابیت بصری و دسترسی آسان در حین حرکت، یادگیری نحوه استفاده از آن نیز بسیار ساده است.
عکس ها و فیلم های رنگارنگ و جالب ارسال کنید
اینستاگرام همه چیز در مورد ارائه ارزش برای فالوورهای شما است، به خصوص اگر می خواهید تعامل بیشتری داشته باشید. هنگامی که در اینستاگرام پست می گذارید، هدف شما باید انتشار عکس ها و ویدئوهایی باشد که نوعی احساس مانند شادی، شوخ طبعی، انگیزه، نوستالژی، عشق یا چیز دیگری را برانگیزد. عکسهای باکیفیت با رنگهای زیاد بیشترین تاثیر را دارند.
با جلوه های فیلتر زیاده روی نکنید
اینستاگرام مجموعهای از فیلترها را ارائه میکند که میتوانید روی عکسهایتان اعمال کنید تا بهطور خودکار ظاهر و استایل را افزایش دهید. با این حال، به نظر می رسد این روند در حال حاضر به اوج خود رسیده است. مردم عکسها و ویدیوهایی را میخواهند که رنگارنگ، اما ظاهری نسبتاً طبیعی داشته باشند. اگرچه افکت های فیلتر وسوسه انگیز هستند، اما سعی کنید استفاده از آن ها را محدود کنید و رنگ و کنتراست را در اکثر عکس های خود عادی نگه دارید.
با خیال راحت از هشتگ ها استفاده کنید، اما از آنها به اندازه کافی استفاده کنید
استفاده از هشتگ در اینستاگرام یک راه عالی برای افزایش دسترسی شما به پلتفرم، تشویق تعامل بیشتر و حتی جذب فالوورهای جدید است. متأسفانه، برخی افراد آن را خیلی دور میکنند. زیرنویسهای آنها اغلب مملو از هشتگهایی است که بسیاری از آنها حتی به موضوع پست مرتبط نیستند. اگر تصمیم به استفاده از هشتگ دارید، مطمئن شوید که آنها را به حداقل برسانید و فقط از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
از عملکرد جستجو و کاوش برای یافتن محتوای جدید عالی استفاده کنید
وقتی روی جستجو و کاوش (نماد ذره بین) در ردیف پایین برنامه اینستاگرام ضربه میزنید، به صفحه جستجو و کاوش هدایت میشوید، جایی که میتوانید محتوایی را که مطابق با علایق خود تنظیم شده است ببینید. این محتوا بر اساس انواع پستهای عکس و ویدیویی است که شما لایک کردهاید یا روی آنها نظر دادهاید. افرادی که دنبال میکنید نیز الهامبخش آنچه در اینجا میبینید هستند.
اغلب برای علاقه مند نگه داشتن دنبال کنندگان پست کنید
اگر می خواهید فالوورها را درگیر نگه دارید، باید به طور منظم محتوای جدید را پست کنید. این بدان معنا نیست که شما نیاز به ارسال 10 عکس در روز دارید. در واقع، ارسال یک پست در روز، یا حداقل یک بار در میان، باید به اندازه کافی مکرر باشد تا فالوورهای فعلی شما را علاقه مند نگه دارد. اگر مدت زمان طولانی را بدون پست سپری می کنید، اگر تعدادی از آنها را از دست دادید تعجب نکنید.
از مسنجر برای تماس با کاربران خاص استفاده کنید
اگرچه این ایده خوبی است که به طور مکرر پست کنید تا فالوورهای خود را درگیر نگه دارید، اما گاهی اوقات همیشه لازم نیست چیزی را به صورت عمومی برای همه دنبال کنندگان خود پست کنید. درعوض، یک یا چند کاربر خاص را با ارسال پیام متنی، عکس یا ویدیوی مستقیم به آنها هدف قرار دهید. قابلیت پیامرسانی مستقیم اینستاگرام با فیسبوک مسنجر یکپارچه شده است، بنابراین میتوانید به یک دوست فیسبوکی که حتی در اینستاگرام نیست پیام دهید.
با فالوورهای خود تعامل کنید
هرگز فالوورهای وفادار خود را که به طور مرتب عکس های شما را لایک می کنند و در مورد آنها نظر می دهند نادیده نگیرید! این یک راه مطمئن برای در نهایت راندن مردم است. در عوض، به دنبال کنندگان خود اجازه دهید بدانند که برای آنها ارزش قائل هستید. به نظرات آنها پاسخ دهید یا حتی به حساب کاربری آنها بروید و تعدادی از عکس های آنها را لایک کنید. اگر میخواهید نظرات اینستاگرام را دنبال کنید و ببینید کدام کاربران بیشتر با شما تعامل دارند، میتوانید از یک ابزار شخص ثالث مانند Iconosquare (که قبلا Statigram نام داشت) استفاده کنید.
برای خرید فالوور وسوسه نشوید
تبلیغات زیادی در مورد خرید فالوور اینستاگرام وجود دارد. و این درست است که می توانید اعداد بزرگ را با قیمت بسیار ارزان دریافت کنید. مشکل خرید آنها این است که اغلب جعلی و غیرفعال هستند. حساب شما ممکن است برای کاربرانی که می بینند 15000 فالوور دارید، کمی عجیب به نظر برسد، اما تقریباً هیچ لایک یا نظری روی عکس ها و ویدیوهای خود ندارید. به تعامل واقعی پایبند باشید. همه چیز در مورد اعداد نیست.
آزمایش با Shoutouts
تعامل با فالوورهای فعلی همیشه توصیه می شود، اما هرچه افراد بیشتری با آنها تماس بگیرید، بهتر است. انجام یک صدای فریاد یا “s4s” با یک حساب دیگر در همان محدوده فالوور، یک راه بسیار سریع و موثر برای دستیابی به افراد بیشتر است. دو کاربر اساساً موافقت می کنند که به دیگری یک پست در حساب های خود ارسال کنند. این در واقع تکنیک اصلی بسیاری از کاربران اینستاگرام برای افزایش هزاران حساب کاربری است.
در صدر آخرین ترندهای اینستاگرام باشید
هشتگ ها و فریادها عالی هستند، اما حتی ترندهایی مانند اینها در نهایت تاریخ انقضا دارند. اگر اینستاگرام یک پلتفرم شبکه اجتماعی بزرگ برای شما است، مهم است که با آخرین روندها همراه باشید تا از عقب ماندن و قرار گرفتن در معرض خطر از دست دادن فالوورهای ارزشمند خود جلوگیری کنید. این پنج روند بزرگ در نحوه استفاده مردم از اینستاگرام را بررسی کنید.
پست استوری ها
استوری ها کمتر دائمی هستند، بیشتر محتوای “در لحظه” هستند که می توانید برای دنبال کنندگان خود پست کنید تا ببینند. آنها هم به صورت عکس و هم به صورت فیلم هستند و پس از 24 ساعت به طور خودکار ناپدید می شوند. آنها را در بالای فید مشاهده کنید (به شکل حباب های دایره ای که روی آنها ضربه می زنید). استوریها به سادگی روش معمولیتری برای ارتباط، اشتراکگذاری و تعامل با فالوورهای شما ارائه میدهند.
از محدودیت ها و کلمات پنهان برای جلوگیری از نظرات و پیام های توهین آمیز استفاده کنید
با رشد حساب شما، ممکن است توجه کاربرانی را که دوست دارند دیگران را مورد سوء استفاده قرار دهند، جلب کنید. هدف ویژگی Limits با استفاده از استانداردهای مختلف برای تعیین اینکه کدام پیام های مستقیم را می بینید، از آن جلوگیری می کند. برای مثال، اینستاگرام بهطور خودکار نظرات و پیامهای افرادی را که یا شما را دنبال نمیکنند یا تازه شروع کردهاند، مخفی میکند.