زبان خارجی

بهترین راه های علمی و اثبات شده برای یادگیری زبان

1. زیاد بخوانید

برای بهتر شدن در ایجاد انتظارات در مورد ترکیب کلمات، باید مغز خود را با حجم زیادی از محتوای طبیعی پر کنیم. بنابراین می توانیم تصویری از انواع کلماتی که معمولاً با هم ظاهر می شوند بسازیم.

خواندن یک راه عالی برای انجام این کار است. و تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد خواندن برای مهارت های واژگان شما معجزه می کند.

منابعی را انتخاب کنید که برای سطح شما مناسب است. اگر درصد کلمات ناشناخته خیلی زیاد باشد، فهمیدن معنای آنها از متن ممکن است دشوار باشد. و ناامید کننده است که هر دو دقیقه یکبار توقف کنید تا یک کلمه را جستجو کنید.

خوانندگان درجه‌بندی شده، که کتاب‌ها را برای درک آسان‌تر در سطوح پایین‌تر تطبیق می‌دهند، برای این کار مناسب هستند.

2. رویکرد جدیدی به گرامر داشته باشید

آیا واقعاً به مطالعه گرامر نیاز دارید؟

زبان آموزان اغلب می پرسند آیا یادگیری این همه گرامر ضروری است؟ آیا نمی توان آن ها را با یک روش طبیعی و در طول یادگیری دیگر مهارتهای زبان آموخت؟

زبان شناسان برای پاسخ گویی به این سوال تلاش می کنند و سعی می کنند مقدار و امکان آن را ارزیابی کنند.

آزمایش‌ها معمولاً گروهی را که قواعد دستور زبان را یاد می‌گیرند با گروهی دیگر که به روش طبیعی یاد می‌گیرند، مقایسه می‌کنند.

اما چگونه بفهمیم که هر گروه به همان تعداد بار به ساختار دستور زبانی یکسان توجه کرده است؟ چه می شود اگر آنهایی که قوانین به آنها آموزش داده نمی شود، مخفیانه سعی در کشف قوانین در ذهن خود داشته باشند، یا از خانه فرار کنند و خودشان آن را یاد بگیرند؟

چگونه می دانید که آنها گرامر را یاد گرفته اند؟

به همین دلیل است که پس از دهه‌ها تحقیق، سؤال گرامر هنوز بسیار مبهم است. برای روشن کردن آن، زبان شناسان شروع به جمع آوری تمام تحقیقات موجود در مورد یادگیری قواعد دستور زبان کرده اند و بررسی می کنند که آیا الگویی وجود دارد یا خیر.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که قواعد دستور زبان به افراد کمک می‌کند دقیق‌تر صحبت کنند. اما نتایج آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید شدید نیستند، به خصوص با توجه به توجه به دستور زبان در اکثر کلاس‌های زبان و کتاب‌های درسی.

این نتایج با تجربه من به عنوان یک زبان آموز مطابقت دارد. دانستن گرامر کمک می کند، اما صرف بیشتر وقتم برای حفظ کردن قواعد پیچیده گرامر موثرترین راه برای یادگیری نیست.

3. انگیزه را بالا نگه دارید (با این تکنیک ها)

بهترین راه برای حفظ انگیزه در یادگیری زبان چیست؟

این احتمالاً مهمترین سؤال از همه است.

شما می توانید بهترین راه های یادگیری تلفظ، کلمات و گرامر را بدانید. اما اگر نتوانید انگیزه خود را حفظ کنید، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

خوشبختانه تحقیقات جالب زیادی در مورد انگیزه وجود دارد که به شما کمک می کند یادگیری زبان خود را با هم انجام دهید. در اینجا چند راه برای شروع وجود دارد:

دوست یا شریک زبانی برای مطالعه پیدا کنید

مطالعات نشان می دهد که افرادی که احساس می کنند به عنوان یک تیم کار می کنند (حتی اگر از نظر فیزیکی با هم نباشند) کارهای بیشتری انجام می دهند. تعدادی دلیل برای این وجود دارد:

اجتماعی: ما حیوانات اجتماعی هستیم و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران باعث می شود نسبت به آنها احساس مثبت تری داشته باشیم.

مسئولیت پذیری: هنگامی که اهداف شما برای همه مشخص شد، به احتمال زیاد برای رسیدن به آنها تلاش خواهید کرد.

پشتیبانی: شما به یک شبکه پشتیبانی دوست داشتنی دسترسی پیدا می کنید که می تواند به شما مشاوره و تشویق کند.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، یافتن یک شریک تبادل زبان یا جامعه ای از زبان آموزان همفکر است که بتواند از شما حمایت کند.

چالش Fluent in 3 Months یکی از این انجمن ها با گروه های پشتیبانی شگفت انگیز، تبادل زبان و چالش هایی است که شما را به سطح بعدی سوق می دهد.

بهترین آموزشگاه آیلتس را انتخاب کنید تا بتوانید سریعا در یادگیری زبان پیشرفت کنید.

اهداف بزرگ خود را به ماموریت های کوچک تقسیم کنید

محققان ثابت کرده اند افرادی که کار ها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده و سپس آن ها انجام می دهند به موفقیت بیشتری می رسند و کار های خود را دقیق تر انجام می دهند.

یک محقق با استفاد از مسائل ریاضی به اثبات این موضوع پرداخت. برای آزمایش این نظریه به یک گروه شش صفحه از مسائل ریاضی در هر جلسه طی هفت جلسه داده شد و شرکت کنندگان در گروه دیگر 42 صفحه را از ابتدا دریافت کردند.

گروه اول صفحات را سریعتر و دقیقتر از گروه دوم تکمیل کردند.

در جایی که دست یابی به هدف سخت و ترسناک به نظر می آید می توان با تقسیم کردن کارها به قسمت های کوچک تر راحتتر به هدف دست یافت.

به جای تلاش برای «زبان آلمانی»، چیزی کوچکتر و مشخص تر را هدف قرار دهید، مانند مکالمه 15 دقیقه ای به زبان آلمانی. برنامه‌ای برای رسیدن به آنجا بیاورید، مانند مطالعه 30 دقیقه در روز با برنامه‌ها و منابعی که انتخاب کرده‌اید (همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم!).

با شکستن آن به این روش، احتمال انجام آن بسیار بیشتر است. و اگر آن را روز به روز ادامه دهید، قبل از اینکه آن را بدانید به زبانی صحبت خواهید کرد.

4- منابع معتبر پیدا کنید

انتخاب منابعی مناسب و معتبر می تواند در پیش برد اهدافتان به شما کمک کند. در ابتدا لازم است منابعی مناسب با سطح خود پیدا کنید منابعی که از نظر اعتبار نیز تأیید شده باشند تا به آموزش شما کمک کنند و برای شما مفید باشند. در بهترین آموزشگاه آیلتس بهترین منابع را به شما معرفی و تدریس می کنند.

5- دامنه لغات خود را افزایش دهید

هر روز لغات جدید یاد بگیرید و آن ها را تمرین کنید تا در ذهن شما بمانند. برای یادگیری لغات ترجمه آن ها را نخوانید به جای آن از تعریفی که در دیکشنری برای کلمات آورده شده است استفاده کنید و هریک از آن ها را در چند جمله به کار ببرید. این کار هم به متوجه شدن معنای لغات به شما کمک می کنند و هم می توانید راحتتر کلمات را به خاطر بسپارید. اطلاعات کامل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا