متفرقه

گردشگری در اروپا: زمان مناسب سفر و معرفی آلمان و فرانسه

گردشگری در اروپا یکی از فعالیت‌های محبوب بسیاری از مردم است که به دنبال تجربه فرهنگ‌ها، طبیعت‌ها و تاریخ‌های متنوع و جذاب هستند. اروپا قاره‌ای است که شامل بیش از ۴۰ کشور با زبان‌ها، سنت‌ها و سبک‌های زندگی مختلف است. اروپا همچنین دارای برخی از جاذبه‌های گردشگری معروف و میراث جهانی یونسکو است، مانند برج ایفل در فرانسه، کلیسای سنت پیتر در واتیکان، آکروپولیس در یونان و دلتای رود دانوب در رومانی و اوکراین. براساس آمار سازمان گردشگری ملل متحد، قاره اروپا در سال ۲۰۱۷ با ۶۷۱ میلیون نفر گردشگر بین‌المللی و درآمد ۴۵۰ میلیارد دلاری رتبه نخست جهان را کسب کرده‌است.

فعالیت‌های گردشگری در اروپا بسیار متنوع و جذاب هستند. شما می‌توانید از بناهای تاریخی، موزه‌ها، پارک‌ها، کلیساها، بازارها و رستوران‌های مختلف بازدید کنید و با فرهنگ‌ها و هنرهای محلی آشنا شوید. برخی از جاذبه‌های گردشگری معروف در اروپا عبارتند از:

  • برج ایفل در پاریس، نماد شهر عشق و فرانسه
  • آکروپولیس در آتن، یکی از بزرگترین شاهکارهای معماری و تمدن یونان باستان
  • کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون، یک کلیسای کاتولیک با سبک معماری منحصر به فرد و خیره کننده
  • کلوسئوم در رم، بزرگترین آمفی تئاتر باستانی جهان و محل جنگ‌های گلادیاتور
  • قصر باکینگهام در لندن، اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی انگلستان و محل برگزاری مراسم رسمی
  • پارک آبی آکواپولیس در وارنا، بزرگترین پارک آبی در بلغارستان و منطقه بالکان
  • حمام رومی وارنا در وارنا، یک سایت باستان شناسی مهم که نشان دهنده تأثیر فرهنگ روم بر منطقه است
  • شهر تفلیس در گرجستان، یک شهر قدیمی و زیبا با معماری منحصر به فرد، کافه‌های دوستانه و تاریخ غنی

منبع

این فقط بخش کوچکی از جذابیت‌های اروپا هستند. شما همچنین می‌توانید از فعالیت‌های دیگر مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکی، قایق سواری، تیراندازی و خلاصه هر چه که به ذوق شما بخورد لذت ببرید.

زمان مناسب برای سفر به اروپا بستگی به نوع فعالیت‌هایی دارد که می‌خواهید انجام دهید و کشورهایی که می‌خواهید بازدید کنید. به طور کلی، می‌توان گفت که:

  • بهار (از اواخر فروردین تا اواخر خرداد) یکی از بهترین فصول برای سفر به اروپا است، زیرا آب و هوا معتدل، جمعیت کم و قیمت‌ها مناسب است. شما می‌توانید از طبیعت سرسبز، گل‌های رنگین و جشن‌های محلی لذت ببرید. برخی از کشورهای پیشنهادی در این فصل عبارتند از: هلند، بلژیک، آلمان، سوئیس، ژاپن و ترکیه.
  • تابستان (از اوایل تیر تا اوایل شهریور) یک فصل پرطرفدار برای سفر به اروپا است، زیرا آب و هوا گرم، روزها طولانی و فعالیت‌های ساحلی فراوان است. شما می‌توانید از تفریحات مهیج مانند شنا، قایق سواری، غواصی، پاراسلینگ و موج سواری استفاده کنید. برخی از کشورهای پیشنهادی در این فصل عبارتند از: اسپانیا، گرجستان، چین، فرانسه و روسیه. البته تابستان شلوغ‌ترین و گران‌ترین فصل برای سفر به اروپا است و باید حسابی برای رزرو هتل و پرواز بپردازید.
  • پاییز (از اواسط شهریور تا اواسط آذر) یک فصل دلنشین برای سفر به اروپا است، زیرا آب و هوا خنک، جمعیت متعادل و قیمت‌ها نسبتا مناسب است. شما می‌توانید از مناظر رنگین درختان، بارش باران‌های عاشقانه و جشن‌های محلی مثل هالووین و عید محصول لذت ببرید. برخی از کشورهای پیشنهادی در این فصل عبارتند از: فلورانس، رم، پاریس، پراگ و لندن.
  • زمستان (از اواسط آذر تا اواسط اسفند) یک فصل سرد و خشک برای سفر به اروپا است، زیرا آب و هوا خشک و برفی، روزها کوتاه و فعالیت‌های ساحلی کم است. شما می‌توانید از اسکی، پاتیناژ، بازارهای کریسمس و جشن‌های محلی مثل سال نو و ولنتاین استفاده کنید. برخی از کشورهای پیشنهادی در این فصل عبارتند از: سوئد، نروژ، فنلاند، اتریش و آلمان.

سفر به آلمان

برای سفر به آلمان، زبان آلمانی بلد بودن الزامی نیست، اما می‌تواند بسیار مفید باشد شما می توانید با مراجعه به بهترین آموزشگاه زبان آلمانی مراجعه کنید. بسیاری از آلمانی‌ها زبان انگلیسی را می‌دانند، اما نه در همه جا و نه در همه سطوح. اگر به شهرهای بزرگ مثل برلین، مونیخ، هامبورگ یا فرانکفورت سفر کنید، معمولا مشکلی برای ارتباط با مردم و کارکنان هتل، رستوران، فروشگاه یا اماکن دیدنی نخواهید داشت. اما اگر به مناطق روستایی یا کوچک‌تر سفر کنید، ممکن است با چالش‌های زبانی روبرو شوید.

برای حل این مشکل، چند راه پیش رو دارید:

  • آموختن چند عبارت ساده و پرکاربرد زبان آلمانی. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا با مردم راحت‌تر صحبت کنید، بلکه نشان دهنده‌ی احترام شما به فرهنگ و زبان آن‌ها است. شما می‌توانید با استفاده از کتاب‌های راهنمای سفر، نرم‌افزار‌های آموزش زبان یا وبسایت‌های مخصوص، چند عبارت ضروری را قبل از سفر یاد بگیرید.
  • خرید یک دفترچه لغات چندزبانه. این دفترچه‌ها شامل لغات و عبارات پرکاربرد در موقعیت‌های مختلف هستند و به شما کمک می‌کنند تا با نشان دادن لغات به طرف مقابل، منظور خود را برسانید. شما می‌توانید این دفترچه‌ها را از فروشگاه‌های کتاب یا فروشگاه‌های فرودگاه قبل از سفر تهیه کنید.
  • دانلود یک نرم‌افزار ترجمه. با استفاده از نرم‌افزار‌های ترجمه مثل Google Translate یا Microsoft Translator، شما می‌توانید صحبت کنید، صدای خود را ضبط کنید، عکس بگیرید یا حروف را بنویسید و به زبان دلخواه خود ترجمه کنید. البته باید توجه داشت که ترجمه‌های خودکار همیشه دقیق و صحیح نیستند و ممکن است باعث سوء تفاهم شوند.

به هر حال، سفر به آلمان بدون هیچ دانشی از زبان آلمانی ممکن است، اما حتی یادگیری چند عبارت ساده نیز می‌تواند تاثیر شگرفی در کیفیت سفر شما داشته باشد. به همین منظور به بهترین آموزشگاه زبان آلمانی مراجعه کنید.

منبع

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا