متفرقه

معرفی 10 کتاب که هر کسی باید بخواند

شگفتی های کتاب ها بی پایان هستند – آنها می توانند استرس شما را از بین ببرند، شادی شما را افزایش دهند و هوش شما را تقویت کنند. چه بهترین کتاب‌ها را برای خواندن خط کشیده باشید و چه تازه شروع به گسترش افق‌های ادبی خود کرده‌اید، باید با کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید بخوانید آشنا باشید.

1-کتاب کشتن مرغ مقلد، اثر هارپر لی

این کتاب یک کتاب کلاسیک جاودانه است که رفتار انسان و وجدان جمعی The Deep South در قرن بیستم را مورد بحث قرار می دهد. این کتاب ریاکاری، تعصب، نفرت، عشق و معصومیت را با طنز مورد بحث قرار می‌دهد تا رمانی شگفت‌انگیز خلق کند که شما باید عاشق آن باشید.

2- 1984، اثر جورج اورول

1984 دنیای دیستوپیایی و توتالیتر جورج اورول است که در آن ترس، کنترل و دروغ زندگی مردم را در بر می گیرد. به زندگی وینستون اسمیت نگاه کنید که با طبیعت خود در دنیایی که در آن اراده آزاد، فردیت و عشق مجاز نیست مبارزه می کند.

https://book.icfi.ir/book/61985/1984

3- هری پاتر و سنگ جادو، نوشته جی.کی. رولینگ

به احتمال زیاد، شما در مورد این کتاب شنیده اید. هری پاتر بخشی جدایی ناپذیر از کودکی میلیون ها نفر است. در این کتاب، شما می توانید به هری بپیوندید که او به دنیای جادوگران سفر می کند و او بر لرد ولدمورت پیروز می شود. در طول این کتاب ها، با شخصیت هایی مانند هرمیون، رون، هاگرید، دامبلدور و بسیاری دیگر آشنا خواهید شد.

4- ارباب حلقه ها، اثر J.R.R. تالکین

در این کتاب با شخصیت‌های سرزمین میانه آشنا می‌شوید، دنیای فانتزی زیبا و بسیار گسترده که اگرچه مملو از معصومیت است، اما می‌توان آن را با آشفتگی همراه کرد. در حالی که در تلاشی چالش برانگیز آغاز می شود، قهرمان داستان فرودو بگینز را دنبال کنید. این سه گانه قطعا شما را در لبه صندلی خود رها می کند.

5- گتسبی بزرگ، اثر F. Scott Fitzgerald

گتسبی بزرگ یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال غم انگیزترین کتاب هایی است که تا به حال خوانده اید. این رمان در سال 1925 منتشر شد و به خوبی نشان می دهد که عصر جاز چقدر منحط بوده است. درسی ارزشمند به شما می دهد که همه در عشق خوش شانس نیستند.

https://jalebamooz.com/mobile-tips/ebook-apps/

6- غرور و تعصب، نوشته جین آستن

این کتاب به عنوان یکی از جذاب ترین کتاب های خواندنی و معروف ترین رمان های تمام دوران لقب گرفته است. Pride And Prejudice داستان خواستگاری دو شخصیت کاملاً متضاد در دنیایی را روایت می کند که در آن ادب و اخلاق یکپارچه هستند.

7- خاطرات یک دختر جوان، نوشته آن فرانک

یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌هایی که تا کنون منتشر شده است، خاطرات یک دختر جوان نوشته آن فرانک، روایتی خام از زندگی او را در حالی که از سربازان نازی پنهان می‌کند، روایت می‌کند. او با وجود شرایطی که با آن مواجه است، همچنان معتقد است که طبیعتاً مردم قلب خوبی دارند و جهان همچنان پر از زیبایی است. این واقعا کتابی است که دیدگاه شما را تغییر خواهد داد.

8- دزد کتاب، اثر مارکوس زوساک

داستان این کتاب در سال 1939 در آلمان اتفاق می‌افتد. لیزل را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند کتاب‌هایی را از حکومت نازی‌ها نجات دهد. در همان زمان، خانواده او یک مبارز یهودی را که در زیرزمین خانه آنها زندگی می کرد، پنهان کرده اند. وقتی این کتاب را می خوانید، شجاعتی را تجربه خواهید کرد که امروزه به ندرت در جهان یافت می شود، و همچنین دوستی ای که حتی در چالش برانگیزترین موقعیت ها شکل می گیرد.

9- هابیت، اثر J.R.R. تالکین

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه کتابی بخوانم؟ خوب، ممکن است فیلم را شنیده باشید یا حتی تماشا کرده باشید، اما خواندن هابیت برای هر طرفدار ارباب حلقه ها ضروری است. این فیلم بیلبو بگینز شجاع را دنبال می کند که در زمین خشن میانه برای مبارزه با یک اژدها سفر می کند.

https://www.amazon.com/Hobbit-J-R-Tolkien/dp/054792822X

10- زنان کوچک، اثر لوئیزا می آلکات

در این کتاب، شما می‌توانید به چهار خواهر ملحق شوید که هر کدام دارای شخصیت خاص خود هستند، زیرا در قرن نوزدهم نیوانگلند بزرگ می‌شوند. شما می توانید از مبارزات منحصر به فرد آنها لذت ببرید و معایب آنها را درک کنید زیرا به زنان قوی تبدیل می شوند.

از ویژگی های یک کتاب خوب و تاثیرگذار میتوان به موارد زیر توجه کرد:

1-تاثیر به سزایی در بهبود روابط خواهد داشت.

2-یک کتاب خوب باید جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

3-شخصیت های کتاب باید حس واقعی بودن را به مخاطب انتقال دهند.

4-دارای نکات مثبت و آموزنده باشد.

5-کتاب باید یک شروع و مقدمه خوب و قدرتمند داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا