آموزشی

مهارت های برتر فنی برای یادگیری

برای یافتن شغل مناسب و پیشرفت در آن لازم است مهارتهای نرم و فنی زیادی داشته باشیم و همواره در حال به روز رسانی آن ها باشیم. مهارت های نرم برای تعامل و ایجاد ارتباط بسیار ضروری هستند. این مهارت ها جز پایه ترین مهارتها به شمار می روند که موجب ارتقا شخصیتی و شغلی شما می شوند. لازم است یادگیری آن جز هدف های اساسی و مهم شما باشد. با داشتن اعتماد به نفس بالا، منعطف بودن و تطبیق پذیری با هر شرایطی و همچنین مهارت حل مسئله فوری می توانید به سرعت هم در زندگی شخصی و هم در حیطه کاری پیشرفت کنید.

در این مقاله، ما فناوری های پرطرفدار را که مهندسان نرم افزار باید در سال 2022 بیاموزند، فهرست کرده ایم. در حالی که نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم، (با نگاهی به روند بازار) معتقدیم که این فناوری های مورد تقاضا خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد. خود را در محل کار ثابت کنید در اینجا لیستی از پرتقاضاترین و پرطرفدارترین مهارت های فنی است که به شما یک حرفه موفق را ارائه می دهد:

توجه: ما بینش‌های مطالعات تحقیقات بازار را برای بیشتر مهارت‌های فنی مورد تقاضا به اشتراک گذاشته‌ایم تا ایده‌ای منصفانه از رشد پیش‌بینی‌شده آینده و فرصت‌های شغلی در آن صنعت به شما ارائه دهیم.

اینجا را بخوانید

علم داده

علم داده به روش‌ها، ابزارها، فرآیندها و الگوریتم‌های علمی اطلاق می‌شود که برای استخراج اطلاعات و بینش از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار استفاده می‌شوند.

این روزها سازمان ها داده های زیادی را جمع آوری و استخراج می کنند. برای این کار به متخصصان داده حرفه ای نیاز دارد.متخضضان داده وظیفه دارند تا برای کسب و کارها و سازمان ها داده ها را جمع آوری، پاکسازی و در آخر ارائه می کنند تا بر اساس این اطلاعات سازمان ها و صاحبین کسب و کار تصمیمی درست و آگاهانه بگیرند.

امروزه بسیاری از سازمان‌ها هر روز داده‌های بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند که برای آن به متخصصان ماهر در علم داده تکیه می‌کنند. دانشمندان داده‌ها داده‌ها را برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها جمع‌آوری، پاکسازی و ارائه می‌کنند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.

طبق گفته Markets and Markets، «انتظار می‌رود اندازه بازار پلتفرم علم داده از 37.9 میلیارد دلار در سال 2019 به 140.9 میلیارد دلار تا سال 2024 با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 30.0 درصد در طول دوره پیش‌بینی افزایش یابد. عوامل کلیدی رشد برای بازار عبارتند از تمرکز روزافزون شرکت ها بر سهولت استفاده از روش ها برای هدایت کسب و کار و نیاز روزافزون به استخراج بینش های عمیق از داده های حجیم برای به دست آوردن مزیت رقابتی.

صنعت علم داده دارای مزایای مختلفی برای ارائه است، از جمله فناوری هایی برای داده های بزرگ، داده کاوی، یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها. علاوه بر این، افزایش تقاضا برای متخصصان علوم داده در سراسر جهان وجود دارد و تعداد فرصت‌های شغلی برای علوم داده نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد. بنابراین، با گذراندن دوره آنلاین علوم داده، وارد دنیای فرصت ها خواهید شد.

مزایای علم داده:

  • توانمندسازی مدیریت برای تصمیم گیری بهتر
  • تصمیمات را با شواهد مبتنی بر داده تأیید می کند
  • افزایش بهره وری
  • به جذب استعدادهای مناسب برای یک سازمان کمک می کند

رایانش ابری به ذخیره و دسترسی به خدمات محاسباتی مانند پایگاه داده ها، نرم افزارها، سرورها، شبکه ها و تجزیه و تحلیل ها از طریق اینترنت اشاره دارد. این به شرکت ها اجازه می دهد تا فایل ها و برنامه های کاربردی را به جای هارد دیسک کامپیوتر روی سرورهای راه دور ذخیره کنند و سپس از طریق اینترنت به آن دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به داده ها، کاربران مجبور نیستند در مکان خاصی حضور داشته باشند، بلکه می توانند از راه دور به آن دسترسی داشته باشند.

طبق گفته Markets and Markets، «انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی رایانش ابری از 371.4 میلیارد دلار در سال 2020 به 832.1 میلیارد دلار تا سال 2025 افزایش یابد، با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 17.5 درصد در طول دوره پیش‌بینی.

رایانش ابری یکی از پرطرفدارترین فناوری‌ها با تقاضای زیاد برای متخصصان واجد شرایط است. با حرکت بیشتر سازمان ها (چه بزرگ و چه کوچک) به سمت فضای ابری، رونق گسترده ای در مشاغل مرتبط با ابر وجود دارد.

مزایای رایانش ابری:

  • کاهش هزینه
  • سرعت بهبود یافته
  • بهره وری بیشتر
  • قابل اعتمادتر
  • امنیت بهتر

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی به هوش نشان داده شده توسط ماشین ها اشاره دارد. متخصصان هوش مصنوعی بر روی ساخت ماشین هایی تمرکز می کنند که طوری برنامه ریزی شده اند که مانند انسان فکر کنند. این ماشین ها قادر به انجام کارهایی هستند که نیاز به هوش انسانی دارند.

سیستم‌های هوش مصنوعی رفتارهای مرتبط با هوش انسانی، مانند بازنمایی دانش، حل مسئله، یادگیری و استدلال و غیره را نشان می‌دهند.

طبق تحقیقات گراند ویو، “اندازه بازار جهانی هوش مصنوعی در سال 2019 39.9 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 42.2٪ از سال 2020 تا 2027 رشد کند.”

هوش مصنوعی این روزها به بزرگترین کلمه رایج تبدیل شده است. افراد حرفه ای با دانش، تجربه و مهارت های هوش مصنوعی بسیار مورد تقاضا هستند. نیازی به گفتن نیست که مشاغل در زمینه هوش مصنوعی آینده نگر هستند و انتظار می رود در آینده نیز زنده بمانند. منبع

مزایای هوش مصنوعی:

  • کاهش خطای انسانی
  • به خودکارسازی مشاغل تکراری کمک می کند
  • افزایش بهره وری
  • بهره وری عملیاتی بهبود یافته است
  • تصمیمات تجاری سریعتر

DevOps

DevOps مجموعه ای از شیوه ها و ابزارهایی است که توسعه نرم افزار و عملیات فناوری اطلاعات را برای کوتاه کردن چرخه عمر توسعه سیستم ترکیب می کند. به عبارت ساده، هدف آن ایجاد فرآیند ساخت، آزمایش و انتشار نرم افزار – سریعتر و قابل اعتمادتر است.

وظیفه متخصصان DevOps ساخت و تولید نرم افزارهای کاربردی و بررسی انتشار کد است تا از خوب پیش رفتن همه چیز اطلاع حاصل کنند. این شغل یکی از پردرآمد ترین شغل ها است.

بر اساس گفته متخصصان بازار انتظار می رود که مقدار بازار DevOps هیمن طور رشد روز افزون داشته باشد به طوری که در سال 2023  نرخ این رشد به 24.7 درضد افزایش پیدا کند. همچنین انتظار می رود که با افزایش تقاضا برای خدمات DevOps در بین شرکت ها این شغل خواهان زیادی پیدا کند و دلیل آن نیاز گسرده شرکت ها به این شغل به دلیل تغییر و تحول برنامه ها با کیفیت بالا است.

در حالی که DevOps برای سازمان های فناوری اطلاعات در هر اندازه ای مفید است، برخی از سازمان های بزرگ متکی به DevOps عبارتند از Amazon، Facebook، Netflix، Etsy، Walmart و Adobe.

مزایای DevOps:

  • حل سریعتر مشکلات
  • تحویل مداوم نرم افزار
  • بهره وری بیشتر
  • مشارکت بیشتر کارکنان
  • همکاری بین تیم ها را ترویج می کند
  • نوآوری را پرورش می دهد
  • کاهش هزینه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا