تکنولوژی

کامپیوتر رومیزی بهتر است یا لپتاپ؟

هزینه

دسکتاپ – طیف گسترده ای از گزینه های مؤلفه در دسترس برای دسکتاپ ها وجود دارد که امکان طیف وسیعی از قیمت ها را فراهم می کند، اما نقطه شروع نسبتاً ارزان است. دسکتاپ ها می توانند از 600 دلار شروع کنند و همچنان یک سیستم بسیار قدرتمند باشند.

لپ‌تاپ – لپ‌تاپ‌ها می‌توانند گزینه‌های نسبتاً گسترده‌ای از اجزای سازنده داشته باشند، اما محدودتر از رایانه‌های رومیزی هستند. برای به دست آوردن یک لپ‌تاپ قدرتمندتر (سرعت بیشتر، گرافیک بهتر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر و غیره)، قیمت می‌تواند به میزان قابل‌توجهی بالاتر باشد، بسته به برند تا 1000 دلار یا بیشتر.

خط پایین: دسکتاپ برنده این دسته است. یک کامپیوتر رومیزی همیشه ارزان تر از لپ تاپ است.

قابل حمل بودن

دسکتاپ – دسکتاپ ها بزرگ هستند و مانیتور جداگانه دارند. در حالی که امکان بردن دسکتاپ از مکانی به مکان دیگر وجود دارد، دست و پا گیر است و انتخابی برای حمل و نقل نیست. آنها طوری طراحی شده اند که در یک مکان مورد استفاده قرار گیرند و زیاد جابجا نشوند. در اینجا ویدئویی هست که به طور کامل تفاوت لپتاپ و دسکتاپ را برایتان شرح می دهد.

لپ تاپ – لپ تاپ ها به دلیل اندازه جمع و جور بسیار قابل حمل هستند. آنها به گونه ای طراحی شده بودند که از مکانی به مکان دیگر برده شوند و در یک کوله پشتی یا کیف حمل لپ تاپ حمل شوند. آنها برای استفاده در حال حرکت عالی هستند.

خط پایانی: لپ تاپ برنده این رده است. اگر به قابلیت حمل نیاز دارید، لپ تاپ پاسخگوی شماست.

پردازنده

دسکتاپ – پردازنده های رومیزی بزرگتر هستند، اما این بدان معناست که پردازنده های دسکتاپ می توانند قدرتمندتر از پردازنده های لپ تاپ باشند. پردازنده های جدید و پیشرفته در بازار اغلب ابتدا در رایانه های رومیزی در دسترس هستند.

لپ‌تاپ – پردازنده‌های لپ‌تاپ تقریباً به پردازنده‌های دسکتاپ رسیده‌اند، اما هنوز در مقایسه با پردازنده‌های دسکتاپ محدود هستند. لپ تاپ های گیمینگ می توانند عملکردی برابر داشته باشند اما قیمت بسیار بالاتری دارند.

خط آخر: دسکتاپ ها برنده این دسته هستند. از آنجایی که دسکتاپ ها نیازی به نگرانی در مورد حفظ عمر باتری ندارند، آنها همیشه پردازنده های بهتری خواهند داشت.

حافظه داخلی

دسکتاپ – رایانه های رومیزی ممکن است چندین درایو حافظه داخلی نصب کرده باشند.

لپ تاپ – کامپیوترهای لپ تاپ معمولاً تنها برای یک درایو داخلی جا دارند. اگر به حافظه داخلی بیشتری نیاز است، درایو باید به طور کامل جایگزین شود، یا باید از حافظه داخلی یا a استفاده شود.

خط آخر: دسکتاپ ها برنده این دسته هستند. اگرچه هر دو رایانه می توانند درایوهای خارجی متصل داشته باشند یا از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنند، رایانه های رومیزی می توانند چندین هارد دیسک داخلی و درایوهای دیگر را در خود داشته باشند.

مونتاژ و راه اندازی

دسکتاپ – راه اندازی دسکتاپ کمی کار اضافی برای اتصال همه چیز، راه اندازی و شروع استفاده می طلبد. همچنین برای راه اندازی به فضای بیشتری نیاز دارد. در حالی که اتصال همه چیز به هم کار سختی نیست، هنوز هم دست و پا گیرتر از لپ تاپ است.

لپ‌تاپ – لپ‌تاپ‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که استفاده از آن‌ها آسان باشد و به زمان کمی برای کار کردن نیاز دارد. آن را از جعبه خارج کرده، وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید. در عرض چند دقیقه، لپ تاپ آماده استفاده می شود.

خط پایانی: لپ تاپ ها برنده این دسته هستند. لپ تاپ می تواند در عرض چند دقیقه راه اندازی شود.

صفحه کلید

رومیزی – دسک‌تاپ‌ها می‌توانند از صفحه‌کلیدهای با اندازه کامل، از جمله صفحه اعداد استفاده کنند. هیچ محدودیتی وجود ندارد.

لپ‌تاپ – لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر با صفحه‌نمایش‌های 14 و 15 اینچی صفحه‌کلید کوچک‌تری دارند و صفحه‌کلید اعداد در سمت راست ندارند. لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر با صفحه‌نمایش 17 اینچی صفحه‌کلید بزرگ‌تری دارند و ممکن است دارای صفحه اعداد باشند، اما لپ‌تاپ‌ها حجیم‌تر و سنگین‌تر هستند.

خط آخر: دسکتاپ ها برنده این دسته هستند. با این حال، یک صفحه کلید دسکتاپ می تواند به یک لپ تاپ متصل شود، که اگر انجام شود، می تواند این کار را بیشتر به یک لپ تاپ تبدیل کند.

اندازه صفحه نمایش

دسکتاپ – مانیتورهای رومیزی می توانند 19 اینچ یا بزرگتر باشند.

لپ تاپ – از آنجایی که قابل حمل بودن یکی از ویژگی های بزرگ لپ تاپ ها است، اندازه صفحه نمایش کوچکتر ضروری است و اندازه صفحه نمایش اغلب از 10 اینچ تا 17 اینچ متغیر است.

خط آخر: دسکتاپ ها برنده این دسته هستند. با این حال، هر دو لپ تاپ و دسکتاپ می توانند به نمایشگرها، تلویزیون ها و پروژکتورهای بزرگتر متصل شوند. اگر قرار باشد از هر یک از این نمایشگرهای بزرگتر استفاده شود، به عنوان یک کراوات در نظر گرفته می شود. در پایان برای خرید لپتاپ و کامپیوتر و  لوازم جانبی کامپیوتر لپتاپ و گوشی می توانید به این منبع سر بزنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا