زبان خارجی

آیا فرانسوی نزدیکترین زبان به انگلیسی است؟

فکر اینکه از آنجایی که قواعد واژگان و دستور زبان مشترک بین این دو زبان بسیار آشکار است، این بدان معناست که آنها بسیار نزدیک هستند، طولانی نیست. برخی تا آنجا پیش می روند که می گویند فرانسوی نزدیک ترین به انگلیسی است. آیا هیچ کدام از اینها درست است؟ آیا فرانسوی نزدیکترین زبان به انگلیسی است؟

اگرچه فرانسه و انگلیسی شباهت های زیادی دارند، فرانسه نزدیک ترین زبان به انگلیسی نیست. برای شروع، با وجود داشتن بسیاری از کلمات مشابه نوشته شده، آنها به معنای یکسان نیستند یا در هر دو زبان یکسان تلفظ می شوند. بنابراین، آنها نزدیکترین زبانها به یکدیگر نیستند.

اگر انگلیسی و فرانسوی «نزدیک‌ترین» به یکدیگر نیستند، پس نزدیک‌ترین زبان‌های آنها کدامند؟

در مثال انگلیسی، هلندی نزدیکترین زبان است.

انگلیسی در یک گروه زبانی کاملاً متفاوت از زبان فرانسوی است. این گروه زبانی، زبان‌های ژرمنی نامیده می‌شود و شامل زبان‌هایی است که عمدتاً در شمال اروپا یافت می‌شوند. در این زبان های آلمانی جایی است که هر دو انگلیسی و هلندی در آن قرار دارند.

با زبان فرانسه، ایتالیایی به عنوان نزدیک ترین زبان در نظر گرفته می شود.

فرانسوی و ایتالیایی هر دو زبان های لاتین هستند، به این معنی که آنها از لاتین مشتق شده اند. این زبان‌های مبتنی بر لاتین معمولاً به عنوان زبان‌های رومی شناخته می‌شوند. این زبان ها عمدتاً از زبان های موجود در اروپا تشکیل شده اند.

نزدیکترین زبان به انگلیسی

برای اینکه بفهمیم نزدیک ترین زبان به انگلیسی چیست، ابتدا باید مشخص کنیم که نزدیک ترین زبان به یکدیگر چه معنایی دارد، خیلی کمتر به نزدیک ترین زبان.

برای اینکه هر زبانی نزدیک باشد، باید یک یا چند مورد از موارد زیر مشابه داشته باشد:

دستور زبان

واژگان

تلفظ

میراث

اغلب اوقات، زبانی که به زبان دیگری نزدیک است، بیشتر این موارد را دارد، زیرا به طور کلی به یکدیگر وابسته هستند.

زبانی که نزدیک ترین زبان به زبان دیگر است نیز به این معناست که این ویژگی ها را بیش از هر زبان دیگری تجسم می دهد. بنابراین، اکنون که ما می‌دانیم نزدیک‌ترین زبان به چه معناست، نزدیک‌ترین زبان به انگلیسی چیست؟

نزدیک ترین زبان به انگلیسی هلندی است. هر دوی این زبان‌ها به عنوان زبان‌های ژرمنی طبقه‌بندی می‌شوند، بنابراین بسیاری از ریشه‌ها و ساختار مشابه دارند. انگلیسی و هلندی نیز دارای ویژگی های مشابهی مانند قواعد واژگان و دستور زبان هستند.

هلندی نزدیک ترین زبان به انگلیسی است، اما بسیاری از زبان های دیگر وجود دارند که تقریباً به اندازه هلندی نزدیک هستند. برخی از این زبان های دیگر که بسیار نزدیک به انگلیسی هستند کدامند؟

زبان‌های آلمانی که به انگلیسی نزدیک‌ترین هستند

آلمانی. آلمانی و انگلیسی شباهت‌های زیادی با هم دارند، اگرچه این ممکن است برخی را شگفت‌زده کند. برای شروع، هر دو زبان آلمانی هستند. نه تنها این، هر دو در یک زیر گروه در زبان های ژرمنی معروف به آلمانی غربی قرار دارند. زبان انگلیسی ریشه های مشابهی با آلمانی دارد که عمدتاً به دلیل پایه مشترک آنها است.

هلندی. هلندی همانطور که قبلا ذکر شد، نزدیکترین زبان به انگلیسی است. بزرگترین علت این امر منشاء زبان هلندی است، یعنی از همان ریشه های انگلیسی و آلمانی گرفته شده است. با این حال، هلندی به یک زبان کاملاً منحصر به فرد تبدیل شد و فقط یک “ساندویچ” زبان نیست.

نروژی. نروژی یکی از ساده ترین زبان ها برای انگلیسی زبانان در نظر گرفته می شود و ممکن است بسیار درست باشد. به اندازه کافی خنده دار، نزدیک ترین زبان به انگلیسی و ساده ترین زبان دو پاسخ متفاوت دارند. این بدان معنی است که حتی اگر انگلیسی ممکن است به یک زبان نزدیک باشد، به این معنی نیست که یادگیری آن آسان تر خواهد بود.

زبان‌های مبتنی بر لاتین که به انگلیسی نزدیک‌ترین هستند

زبان‌های مبتنی بر لاتین زبان‌هایی هستند که از لاتین مبتذل مشتق شده‌اند. در حالی که زبان‌های ژرمنی عمدتاً زبان‌هایی هستند که در شمال اروپا یافت می‌شوند، زبان‌های مبتنی بر لاتین که بیشتر شناخته شده‌اند عمدتاً در جنوب اروپا هستند.

همه زبان‌های مبتنی بر لاتین بیشتر به عنوان بخشی از زبان‌های رومی شناخته می‌شوند (به شما اطمینان می‌دهم این ربطی به لاتین بودن فرانسه ندارد).

فرانسوی. زبان فرانسه از جهات متعدد و به دلایل متعدد به انگلیسی نزدیک است. مانند آلمانی، انگلیسی و فرانسوی بسیاری از ریشه های کلمات مشابه دارند. این به دلیل این است که انگلیسی، اگرچه هنوز یک زبان ژرمنی است، اما بسیار تحت تأثیر لاتین است. بنابراین، انگلیسی و فرانسوی بسیاری از ریشه‌های لاتین مشابهی دارند که باعث می‌شود آنها نزدیک‌تر باشند (حتی اگر نزدیک‌ترین آنها نباشند).

اسپانیایی. اسپانیایی و انگلیسی معمولاً با یکدیگر مقایسه می شوند. اسپانیایی نزدیک‌ترین زبان به انگلیسی و یا ساده‌ترین زبان برای یادگیری نیست (گرامر سطح بالای آن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد). با این حال، با بسیاری از کلمات قرضی هنوز هم بسیار شبیه است. برای هر انگلیسی زبان، اسپانیایی می تواند یک زبان دوم عالی باشد، زیرا یادگیری آن بسیار آسان است و رایج است.

نزدیکترین زبان به فرانسوی

مشکلی که هنگام در نظر گرفتن اینکه چه زبانی به فرانسوی نزدیکتر است به وجود می آید، به دلیل صدای منحصر به فرد آن است. تلفظ فرانسوی باعث می‌شود که زبان‌هایی که واقعاً به هم نزدیک هستند، مانند هر چیزی به نظر برسند.

حتی زبان‌هایی که روی کاغذ بسیار نزدیک هستند (به معنای واقعی کلمه، زیرا شباهت‌هایی در شکل نوشتاری دارند)، به جای هر چیزی که ارتباط قابل توجهی داشته باشد، شبیه خویشاوندان دور به نظر می‌رسند.

علیرغم اینکه زبان فرانسه به هیچ زبانی نزدیک به نظر نمی رسد، با این وجود با داشتن ریشه های مشترک کلمات و واژگان، پیوندهای قوی با بسیاری از زبان های مختلف دارد. اگر همه اینها درست است، پس نزدیک ترین زبان به فرانسوی چه خواهد بود؟

ایتالیایی نزدیک ترین زبان به فرانسوی است. فرانسه و ایتالیایی علیرغم اینکه خیلی شبیه به نظر نمی رسند، شباهت های واژگانی بالایی دارند. در کنار این، هر دو زبان هم مبتنی بر لاتین هستند و هم زبان‌های رومی. بنابراین، این امر باعث می شود که فرانسوی و ایتالیایی بسیار مشابه باشند.

زبان فرانسوی ایتالیایی اساساً نزدیک‌ترین زبان‌ها به یکدیگر هستند، با این حال بسیاری از زبان‌ها بسیار نزدیک به فرانسوی هستند و قابل ذکر هستند. به خصوص از آنجایی که برای یک فرد معمولی، همه این زبان ها ممکن است تقریباً به یک اندازه به فرانسوی نزدیک شوند. بنابراین، چه زبان های دیگری به فرانسوی نزدیک هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا