آموزشی

ورزش چگونه استرس را کاهش می دهد

بهترین کار برای کاهش استرس و تقویت روحیه ورزش کردن است. با اینکه اکثرا این را می دانیم، باز هم اولویت به ورزش نمی دهیم. حتی یک پزشک قلب که در زمینه کاهش استرس تخصص دارد، می گوید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند.

جوزف کرافت، پزشک متخصص قلب و استرس در مرکز سلامت قلب در سنت لوئیس، می گوید: «در بزرگ شدن، ورزشکار بودم اما به سایر جنبه های سلامتی خود توجهی نداشتم. «سپس در دوران تحصیل پزشکی و رزیدنتی، ورزش را کنار گذاشتم و فقط هر چه آنجا بود خوردم. استرس من خیلی بالا رفت و سلامتم پایین آمد. مدام به خودم می‌گفتم که وقتی وقت داشته باشم، منظم‌تر ورزش می‌کنم، استرسم را کاهش می‌دهم، بهتر می‌خوابم، و غیره.

در نهایت دکتر کرافت که بیش از هر زمان دیگری احساس استرس می کرد، می گوید در حین مشاوره با بیماری که ادعا می کرد با وجود داشتن بیماری قلبی شدید ناشی از استرس و زندگی ناسالم، زمانی برای ورزش کردن ندارد، به موفقیت شخصی رسیده است.

این پزشک قلب می خندد: «زمان آن رسیده بود که به توصیه های خودم عمل کنم. تصمیم گرفتم دقیقاً همان برنامه‌ای را که به بیمارانم توصیه می‌کنم، با تمرکز بر ورزش، مدیریت استرس، تغذیه و حمایت عاطفی انجام دهم.»

دکتر کرافت می گوید از دیدن بهبودی تقریبا فوری شوکه شده بود.

این مطالعه نشان می دهد که برای مقابله با نشستن در تمام روز به چه میزان ورزش نیاز دارید.

اسکات

چمباتمه زدن و ریه زدن حرکاتی هستند که هم کاربردی هستند – ما آنها را به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود انجام می دهیم – و هم عملی و با استفاده از تمام بدن شما با هم. پاسترناک می گوید، آنها می توانند ضربان قلب شما را به سرعت بالا ببرند و در عین حال ماهیچه های شما را تقویت کنند و انواع بی پایان اسکوات وجود دارد تا هرگز خسته نشوید.

“لاتویا ژولس” (Latvia Julce)یکی از اعضای هیات بررسی پزشکی گجت های سلامتی می افزاید که گجت های پوشیدنی با حرکات کششی، کششی و کششی، مانند وزنه های بادی و فشاری، پایه و اساس هر برنامه ورزشی هستند.

به این دلیل که بدن برای حرکات روزمره به ماهیچه های قوی و متعادل نیاز دارد، مانند باز کردن درها، چمباتمه زدن برای نشستن، و خم شدن برای برداشتن یک حیوان خانگی، نوزاد یا هر چیز دیگری از زمین. قدرت بدن را در طول این فعالیت ها ثابت نگه می دارد، که به جلوگیری از آسیب های اتفاقی کمک خواهد کرد.

نشستن روی دیوار

حرکات ایستا، مانند نشستن روی دیوار یک دقیقه ای، جریان خون را به مغز شما افزایش می دهد، ماهیچه های شما را تقویت می کند و توجه شما را متمرکز می کند.

دکتر کرافت می‌گوید که آن‌ها همچنین دارای مزیت دیگری هستند که به شما اجازه می‌دهند همزمان مراقب مشکلات یا فکر کردن به مشکلات باشید. دیوار نشستن نیز یکی از بهترین حرکات قدرتی تمام بدن است.

ورزش صبحگاهی

دکتر کرافت می گوید: ” من یاد گرفته ام که انجام یک ورزش ملایم در اول صبح یک استراتژی فوق العاده مدیریت استرس و یک روش فوق العاده انرژی بخش برای شروع هر روز است.”

آنقدر هم مهم نیست که شما چه کار می کنید. در عوض، زمان بندی همه چیز است، به شما این امکان را می دهد که از افزایش سطح کورتیزول در صبح استفاده کنید و ذهن خود را متمرکز کنید. او می افزاید: «روزهایی که صبح ورزش می کنم، در کل روزهای شادتری هستند.

فاصله های کاردیو و استحکام

تمرین میان دوره ای یکی از نشانه های تمریناتی است که پاسترناک برای مشتریان مشهور خود از جمله لیدی گاگا طراحی می کند. این تمرین شامل انجام یک دقیقه تمرین کاردیو، مانند بورپیس یا طناب زدن، و به دنبال آن یک حرکت قدرتی ترکیبی، مانند یک چمباتمه یا فشار دادن با یک ردیف است. این تمرین سریع ضربان قلب شما را بدون اینکه کاملا خسته شوید، بالا می برد.

پیلاتس

پیلاتس برای تناسب اندام، تقویت ماهیچه ها و عضلات، سوزاندن چربی، بهبود وضعیت بدن، انعطاف پذیری و افزایش آگاهی ذهنی طراحی شده است. پیلاتس همچنین باعث کاهش علایم استرس و اضطراب می ‌شود. با تکنیک‌های تنفسی، اکسیژن بیشتری به مغز می رسد، تنش ماهیچه‌ ها کم می شود و باعث آرامش روان  می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا