آموزشی

نکات مهم درس خواندن

1. درس خواندن با خواندن یکی نیست!

مطالعه و خواندن یکی نیستند. ما رمان می خوانیم، اما باید کتاب های درسی و مقالات مجلات را مطالعه کنیم. نوشتنی که برای کلاس تعیین می شود اغلب متراکم است و مطالب جدید زیادی را معرفی می کند – بدون داشتن طرح ها یا شخصیت های عالی. بنابراین، در حالی که خواندن اولین قدم مهم است، معمولاً اطلاعات جدید را به حافظه بلند مدت شما منتقل نمی کند. برای انجام این کار، باید استراتژی های ACTIVE را برای یادگیری مطالب موجود در کتاب به کار ببرید. ما چندین نمونه استراتژی را در زیر فهرست کرده ایم. دوستان یا همکلاسی های شما ممکن است افراد دیگری داشته باشند که بتوانند با شما به اشتراک بگذارند.

مطالب بیشتر را در اینجا بخوانید

یادداشت برداری در متن: یادداشت برداری یک استراتژی بسیار فعال تر از برجسته کردن یا تاکید بر متن است. با این حال، اشتباه نکنید که زیاد یادداشت برداری کنید – این کار کل نکته را تضعیف می کند. یک استراتژی خوب این است که برای هر “بخش” از فصل، یک یا دو نکته اصلی را یادداشت کنید. تا پایان فصل، حدود یک صفحه – دو صفحه – در بیشتر یادداشت ها خواهید داشت. سعی کنید چیزهایی را که “منظم” هستند، ننویسید – ایده ها و مفاهیمی را که به راحتی درک می کنید و واقعا نیازی به مطالعه آن ها ندارید (آن هایی که بلافاصله کلیک می کنند و شما فقط آن ها را به یاد می آورید). در عوض، مفاهیمی را که درک یا به خاطر سپردن آن ها برایتان سخت است، یادداشت کنید. سپس، این یادداشت ها را همراه با یادداشت های کلاس خود مطالعه کنید، نه اینکه کل فصل را به عنوان یک استراتژی “مطالعه” مطالعه “مطالعه” مطالعه “مطالعه” بخوانید.

خودتان را بیازمایید: یکی دیگر از استراتژی‌های فعال این است که خود را با طرح سؤالاتی در مورد بخشی که اخیراً خوانده‌اید آزمایش کنید – و ببینید که آیا می‌توانید بدون نگاه کردن به این سؤالات پاسخ دهید. همچنین می توانید با یکی از دوستان خود گروه شوید و در مورد فصل از یکدیگر سؤال بپرسید. اگر دوستی در کلاس ندارید، می توانید با من تماس بگیرید تا به من اطلاع دهید که به دنبال “رفیق تحصیلی” هستید. من شما را به ترتیبی که چنین درخواست هایی دریافت می کنم مطابقت می دهم. همچنین، ناشران اکثر کتاب های درسی دارای یک وب سایت کتاب هستند که شامل نمونه سوالات و همچنین راهنمای مطالعه و سایر اطلاعات کمکی است. برای آماده شدن برای امتحانات نباید به این موارد انحصاری تکیه کنید، اما این روش خوبی برای آزمایش آشنایی شما با مطالب است.

چطور برای مطالعه خود کتاب تهیه کنیم در اینجا توضیح داده شده است.

مفاهیم را در زندگی خود به کار ببرید: اگر بتوانید مفاهیمی را که یاد می گیرید در زندگی خود یا کسی که به آن ها اهمیت می دهید (به عنوان مثال، دوستان، اعضای خانواده)به کار ببرید، به احتمال زیاد آن ها را به یاد می آورید. سعی کنید به مثالی فکر کنید که یک نظریه یا یافته تحقیقاتی را نشان می دهد، به خصوص موردی که خیلی به آن اهمیت نمی دهد. به عنوان مثال، هنگام یادگیری درباره یک خبر، ممکن است به موقعیتی فکر کنید که در زمانی که یک گروه بزرگی در آن قرار گرفته اید، به آن را نشان می تواند به شما را نشان می تواند به شما کمک کند.

با خلاصه شروع کنید: کتاب‌های درسی اغلب خلاصه‌ای را در ابتدا یا در پایان فصل ارائه می‌کنند. بسیاری از دانش آموزان خواندن این خلاصه را ابتدا قبل از شروع فصل مفید می دانند. این فصل را برای آنها ساختار می دهد و آنها را نسبت به ایده های اصلی و نکات مهم آگاه می کند.

مقایسه و کنتراست: ایجاد یک نمودار مقایسه ای در مطالعه نظریه ها و مدل های پیچیده یا مطالعه نظریه های متعدد در یک فصل مفید است. یک نمودار نمونه در پایان این سند وجود دارد.

حتی می توانید با در دست داشتن یک لپ تاپ مناسب از سایت های مختلف و منابع گوناگونی برای درس خوندن کمک بگیرید. اگر به لپ تاپ دسترسی ندارید می توانید با استفاده از راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس اقدام به تهیه یک لپ تاپ کنید. این دستگاه به دلیل قابل حمل بودن بسیار کاربردی تر است زیرا شما می توانید آن را به هر جایی که دوست دارید در آن جا درس بخوانید با خود حمل می کنید و از درس خواندن خود لذت میبرید. راهنمای خرید لپتاپ ایسوس

2. در طول کلاس، بیش از آنچه به چشم می آید بنویسید

در طول کلاس، شما باید چیزی بیش از آنچه روی صفحه می بینید بنویسید. به عنوان مثال، آنچه من در اسلایدهای پاورپوینت خود قرار می دهم، تنها ” طرح کلی مطالبی است که باید بدانید. شما باید چیزی را به زبان خودتان در مورد هر بخش از اطلاعات ارائه شده توسط استاد بنویسید و هر مثالی را که استاد ارائه می دهد، یادداشت کنید. همچنین تمرین خوبی است که در عرض ۲۴ ساعت از کلاس، یادداشت های خود را بنویسید تا به سرعت به آن نگاه کنید.

روش هایی برای مطالعه بهتر

  • به صورت گروهی درس بخوانید
  • برنامه ریزی کنید
  • ذهن را آرام کنید
  • امگا ۳ بخورید
  • بیدار نمانید
  • اینترنت را قطع کنید
  • از نرمش روزانه، یوگا، ماساژ یا طبیعت بهره ببرید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا