ذهن و هوش

در اینجا سه ​​نکته برای حفظ تمرکزهنگام مطالعه وجود دارد

نکته 1: قبل از غواصی مواد را از بین ببرید

از همان ابتدای درسی که باید یاد بگیرید، یک سفر فوق‌العاده در مسیر حافظه داشته باشید. به آرامی یادداشت های سخنرانی / کتاب درسی / ماژول های مطالعه خود را اسکن کنید و به خود یادآوری کنید که چقدر زمینه را پوشش داده اید.

اگر طرح کلی درسی را ندارید، خودتان آن را ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از جسارت در هوای پر از عرق و ترس سالن امتحان، دامنه کامل دانشی را که باید جذب کنید، ایجاد کنید.

در حال حاضر، خواندن کوتاه بخش آسان است زیرا نیازی به “به خاطر سپردن” اطلاعات ندارد. در عوض، هدف این است که همه چیز را بررسی کنید و خودتان را دوباره با آنچه یاد گرفته اید آشنا کنید، که مغز شما را برای یادگیری سخت تر آماده می کند!

نکته 2: نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

شاید، وقتی یادداشت‌های زیست‌شناسی سال را اسکن می‌کنید، به عنوان مثال، فصل اکولوژی را نسبتاً آسان می‌بینید، اما پسر، فصل تکامل است که به شما سخت می‌دهد!

در بررسی خود، شناسایی نقاط قوت و ضعف خود گام مهمی است زیرا به شما در مورد بخش‌ها و فصل‌هایی که باید زمان بیشتری را به آنها اختصاص دهید، هشدار می‌دهد. هدف این است که زمانی که کمترین علاقه شما در امتحان بعدی ظاهر می شود، آماده باشید، نه غافلگیر شوید.

نکته 3: آن را به جلساتی به اندازه لقمه تقسیم کنید

پس از ایجاد طرح کلی درسی و شناسایی نقاط ضعف خود، شروع به تقسیم آن به جلسات مطالعه کوچک کنید. این یک علم دقیق نیست، بنابراین خیلی سفت و سخت نباشید. هدف ایجاد جلسات مطالعه است که به راحتی در «یک روز از زندگی شما» قابل مدیریت باشد، چه یک ساعت در کتابخانه یا 10 دقیقه در حمام قبل از خواب.

به یاد داشته باشید که زمان مطالعه بیشتری را به نقاط ضعف خود اختصاص دهید! در این موضوع، فلش کارت‌های دیجیتال تطبیقی ​​Brainscape ابزاری عالی برای منطقه‌بندی شکاف‌های دانش شما هستند و به شما کمک می‌کنند تا مفاهیمی را که هنوز در آن‌ها احساس اطمینان ندارید، بررسی کنید.

2. یک شروع خوب نیمی از پیروزی است

بسیار خوب، پس به نظر می رسد همه اینها تلاش زیادی برای شروع کردن است. و حتی به این واقعیت توجه نمی کند که شما به شدت برای تمرکز تلاش می کنید. چگونه همه این آمادگی ها به شما کمک می کند تا هنگام مطالعه بهتر تمرکز کنید؟ خوب، حتی بدون اینکه متوجه شوید، این چیزی است که با این چند قدم اول به دست آورده اید:

تازه کردن حافظه: اسکن و مرور یادداشت های مطالعه خود به منظور ایجاد یک برنامه مطالعه، حافظه شما را تازه می کند و به اتصال نقاط هر آنچه در طول دوره یا ترم آموخته اید کمک می کند.

یک چشم انداز سالم: با ایجاد آن دیدگاه 30000 فوتی از آنچه باید انجام شود، و همچنین برنامه ای برای انجام آن، احتمالاً کمتر از کاری که در دست دارید احساس ترس خواهید کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه مطالعه خود را دنبال کنید و در روز D، کاملاً آماده خواهید شد.

انگیزه: با تقسیم کردن مطالب مطالعه به نقاط عطف کوچکتر و دست یافتنی تر، آن حس خوشمزه “پاداش مانند” را به مراتب بیشتر دریافت می کنید. ممم… دوپامین. علاوه بر این، زمانی که پایان در چشم است، شروع بسیار کمتر ترسناک و طاقت فرسا است.

حرکت: از آنجایی که این تمرین حافظه‌دار نیست – یا حتی تمرکز فشرده نیست – شروع آن را آسان‌تر می‌کند، حتی اگر دامنه توجه یک ماهی قرمز را داشته باشید. و هنگامی که بر اینرسی مطالعه غلبه کردید، تکانه می تواند شروع شود.

در اصل، شما به تازگی موفق شده اید یک چارچوب قدرتمند و راحت برای یادگیری ایجاد کنید. آفرین!

اکنون زمان شروع مطالعه و حفظ تمرکز است.

3. چگونه تمرکز را حفظ کنیم و بر رویاپردازی غلبه کنیم

“هی، داری چیکار میکنی؟” صدا می گوید.

“من سعی می کنم درس بخوانم.”

“سرد. آیا به متن استیو پاسخ دادید؟ او اخیراً بسیار نیازمند بوده است.»

“لطفا مرا تنها بگذارید، من به تازگی به ریتم خود رسیده ام.”

“اما ساعت تقریبا دو است.”

“من یک امتحان بزرگ زیست شناسی دارم.”

«قاضی جودی در شرف آمدن است. چرا ما یک قسمت را نمی بینیم و بعد شما می توانید مطالعه کنید؟»

“این هرگز فقط یک قسمت نیست.”

«بسیار خوب… هی، گوشی شما به تازگی به هم متصل شده است. فکر می کنی دوباره استیو است؟»

“ارگ!”

احتمالاً حتی یک دانش آموز در سیاره زمین وجود ندارد که با این گفتگوی درونی ارتباط نداشته باشد. صدای اهمال کاری همیشه به هر کار ممکنی فکر می کند غیر از آنچه در حال حاضر باید انجام دهید، یعنی مطالعه.

اگر حواس‌پرتی بیرونی نیست (گربه، هم خانه‌ای پر سر و صدا، یا ایمیل‌هایی که تمرکز شما را می‌برند)، حواس‌پرتی‌های درونی و آواز صدای آژیر کوچک است که شما را از کتاب‌هایتان دور می‌کند. در هر صورت، حفظ تمرکز بر روی مطالعه شما سخت است.

بنابراین، چگونه می‌توانید بر آن صدای آزاردهنده درونی غلبه کنید که ترجیح می‌دهد سنجاب‌ها را تعقیب کند تا مطالعه کند، یا رویاپردازی پرخاشگرانه درباره آدریانا لیما یا رایان گاسلینگ (یا هر دو) را سرگرم کند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا