سبک زندگی

در اینجا 9 کتاب جدیدی وجود دارد که باید بخوانید

مناسب است که بسیاری از بهترین کتاب‌های جدید که در ماه اکتبر عرضه می‌شوند، ما را وادار می‌کنند تا چگونگی برخورد با بحران را بررسی کنیم. اگرچه تمرکز و دامنه آنها متفاوت است (با یکی از آنها که به معنای واقعی کلمه به بحران سلامت بین المللی کنونی می پردازد)، این کتاب ها می پرسند که مردم چگونه به تغییر، سختی ها و عدم اطمینان پاسخ می دهند. در یکی از موردانتظارترین رمان های فصل، رومان علم پرتره ناراحت کننده ای از دو خانواده ترسیم می کند که پس از قطع برق در شهر نیویورک مستاصل از کسب اطلاعات هستند. در فیلم میلیون‌ها سرد، جس والتر سفر برادران یتیم را در میان چشم‌انداز در حال تغییر دهه ۱۹۰۰ آمریکای شمال‌غربی دنبال می‌کند. و در بیوگرافی جدید مالکوم ایکس، روزنامه‌نگار فقید لس پین و دخترش تامارا پین به ظهور یک رهبر در زمان‌های سخت و دردناک نگاه می‌کنند. در اینجا، نه کتاب جدید برای خواندن در ماه اکتبر.

1.دنیا را پشت سر بگذار، رومان عالم (6 اکتبر)

آماندا و کلی بروکلینیتی در تعطیلات با فرزندان نوجوان خود از Airbnb مجلل خود در لانگ آیلند لذت می برند. خانه‌ای که اجاره کرده‌اند، با چراغ‌های آویز، کف‌های چوبی پهن و سینک دوتایی باشکوه در آشپزخانه، نمی‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد. یعنی تا زمانی که صاحبان آن در نیمه های شب در مدت اقامت خود حاضر شوند. G.H. و روث نمی‌دانستند چه کار کنند وقتی برق به‌طور مرموزی در شهر نیویورک قطع شد – بنابراین به خانه تعطیلات خود گریختند، که اکنون فاقد اینترنت و سرویس تلفن همراه است. این دو خانواده با داشتن اطلاعات صفر در مورد آنچه در دنیای بیرون اتفاق می‌افتد، در کنار هم زندگی می‌کنند و نگرانی‌هایشان در حال افزایش است. Rumaan Alam با جزئیات نگران کننده، عدم قطعیت همراه با بحران ها را به تصویر می کشد – صحنه های چرخشی که به طرز وحشتناکی برای زندگی در سال 2020 آشنا هستند.

2.جستجوگر، تانا فرانسوی (6 اکتبر)

کال هوپر به دنبال وجودی آرام تر است. پس از گذراندن 25 سال گذشته به عنوان پلیس در شیکاگو، او تصمیم می گیرد دوران بازنشستگی خود را در دهکده ای کوچک در ایرلند غربی بگذراند. اما تلاش او برای فرار با اطلاع از ناپدید شدن یک پسر محلی متوقف می شود. کال شروع به جستجوی ناپدید شدن مرموز می کند و با انجام این کار، اسرار نامرتب شهر جدیدش را کشف می کند. تانا فرنچ، نویسنده پرفروش جنایی، به آرامی تعلیق را در آخرین تریلر خود ایجاد می کند، که پیچیدگی های جامعه روستایی و مهاجر آمریکایی را که در حال بررسی تاریخ سیاه آن هستند، روشن می کند.

3.اشک سفید/زخم های قهوه ای: چگونه فمینیسم سفید به زنان رنگین پوست خیانت می کند، روبی حمد (6 اکتبر)

روبی حمد، روزنامه‌نگار در اولین کتاب خود به بررسی ارتباط بین فمینیسم سفید و برتری سفیدپوستان می‌پردازد. حمد با حرکت از استعمار به محل کار معاصر استدلال می کند که زنان سفید پوست نقش فعالی در سرکوب زنان رنگین پوست داشته اند. حمد در تجزیه و تحلیل نمونه هایی از تاریخ و همچنین زندگی خود به عنوان یک زن عرب که در رسانه های استرالیایی کار می کند، قرائتی تحسین برانگیز اما قدرتمند از فمینیسم سفید پوست و تأثیرات ماندگار آن بر جوامع به حاشیه رانده شده ارائه می دهد.

4.بحران آمریکا: درس‌های رهبری از همه‌گیری COVID-19، اندرو کومو (13 اکتبر)

اگرچه ما هنوز در همه‌گیری کووید-19 زندگی می‌کنیم، اندرو کومو، فرماندار نیویورک، درس‌هایی را که در مورد رهبری آموخته است، در حین عبور از بحران تا کنون، تقلید می‌کند. در کتاب جدیدش، او به خوانندگان نگاهی عمیق به فرآیند تصمیم‌گیری خود در ابتدای شیوع همه‌گیری می‌دهد. کومو همچنین نحوه تعامل با کاخ سفید در این زمان فاجعه را به اشتراک می گذارد.

5.قهرمانان بد ساده، امیلی ام. دانفورث (20 اکتبر)

اولین رمان بزرگسالان نویسنده کتاب «آموزش نادرست کامرون پست» در سال 1902 در مدرسه دختران بروکهنتز خالی از سکنه اکران می شود. در آنجا، تعدادی از افراد مرتبط با مدرسه به روش های مرموز می میرند – که منجر به تعطیلی مؤسسه در اوایل قرن بیستم شد. امیلی ام. دانفورث به زودی روایت را به زمان حال تغییر می دهد، جایی که یک کتاب پرفروش درباره تاریخ عجیب مدرسه در حال تبدیل شدن به فیلم است. با شروع فیلمبرداری در زمین های قدیمی بروخانتس، خطوط بین گذشته و حال در یک توالی دلهره آور از وقایع محو می شود. دانفورث در حالی که شخصیت‌های امروزی او متوجه می‌شوند که مدرسه واقعاً چقدر نفرین‌شده است، قطعه‌ای از فراداستان ترسناک را به راه می‌اندازد.

6.کجا خانم های وحشی هستند، آئوکو ماتسودا (ترجمه پولی بارتون) (20 اکتبر)

آئوکو ماتسودا در مجموعه داستان‌های به هم پیوسته خود، داستان‌های سنتی ژاپنی و داستان‌های ارواح را با چرخشی فمینیستی دوباره به تصویر می‌کشد و زنان را در مرکز روایت‌هایی قرار می‌دهد که به طور همزمان شبیه زندگی و سورئال هستند. در یکی، زنی عاشق روح اسکلتی می شود که در یک سفر ماهیگیری از رودخانه بیرون کشیده است. در دیگری، زنی توسط روح عمه مرده‌اش سرزنش می‌شود که پس از جدایی بد از بدنش موهای بدنش را از بین می‌برد. ماتسودا در سرتاسر جایی که خانم‌های وحشی هستند، مشاهدات شوخ‌آمیز و دقیقی درباره مرگ‌ومیر، ارتباط و آزادی انجام می‌دهد.

7.مردگان برمی خیزند: زندگی مالکوم ایکس، لس پین و تامارا پین (20 اکتبر)

لس پین، برنده جایزه پولیتزر، تقریباً 30 سال روی این بیوگرافی حماسی مالکوم ایکس کار کرد. هنگامی که روزنامه نگار محقق در سال 2018 درگذشت، دختر و محقق او تامارا پین کتاب را تکمیل کرد که برگرفته از صدها ساعت مصاحبه پدرش با کسانی است که می دانستند. مالکوم ایکس. زندگی‌نامه تصویری دلخراش از رهبر است که ریشه در گفتگو با همه از همکلاسی‌های مالکوم ایکس گرفته تا چهره‌های ملت اسلام دارد.

8.میلیون ها سرما، جس والتر (27 اکتبر)

جس والتر، نویسنده ویرانه‌های زیبا، با یک قطعه داستانی تاریخی گسترده بازمی‌گردد که محور آن دو برادر یتیم در شمال غربی آمریکا در اوایل قرن بیستم است. پس از مرگ مادرشان، رای 16 ساله و گیگ 23 ساله با هم در Spokane، زادگاه والتر در ایالت واشنگتن زندگی می کنند. در آنجا، مردان جوان با تعداد زیادی شخصیت، از جمله حق رأی‌ها، سوسیالیست‌ها و نوازندگان وودویل آشنا می‌شوند، که آنها را در طی سال‌های متلاطم ناآرامی اجتماعی همراهی می‌کنند. والتر در توصیف دیدگاه‌های این دو در مورد آمریکای در حال تغییر، بر سیستم طبقاتی تأکید می‌کند که هنوز کشور را امروز تقسیم می‌کند.

9.یادبود، برایان واشنگتن (27 اکتبر)

وقتی دوست پسر بنسون، مایک، هیوستون را ترک می‌کند تا با پدرش در اوزاکا ملاقات کند، رابطه آنها تیره شده است. این دو چند سالی است که با هم بوده‌اند، اما بنسون، معلم سیاه‌پوست مهدکودک، و مایک، سرآشپز ژاپنی-آمریکایی، نمی‌دانند که دوام خواهد آورد یا خیر. سپس، درست زمانی که مایک عازم ژاپن می‌شود، مادرش برای دیدار غیرمنتظره‌ای به شهر می‌رسد – بنسون را ترک می‌کند تا میزبان زنی باشد که هرگز او را ندیده است. در حالی که این دو مرد زمانی را جدا از هم می گذرانند، همه چیزهایی را که فکر می کردند در مورد عشق، غم و اندوه و خانواده می دانستند زیر سوال می برند. برایان واشنگتن، برنده جایزه ملی کتاب 5 زیر 35 سال 2019، بین صدای بنسون و مایک حرکت می کند تا واقعیت های محدودیت های عشق را تشریح کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا