آموزشی

چگونه تلفظ فرانسوی را به تنهایی تمرین کنیم (3 مرحله)

شاید شما نیز در فکر فراگیری زبان فرانسه باشید. احتمالا یا می خواهید به فرانسه مهاجرت کنید یا می خواهید موقعیت شغلی بهتری به دست آورید. فرقی نمی کند هدف شما از یادگیری فرانسه چیست، این زبان یکی از سخت ترین زبان های دنیا در عین حال زیباترین است. فرانسه از آن دسته زبان هایی است که تلفظ آن برای افراد غیر بومی می تواند چالش بر انگیز باشد.  تلفظ های از اعماق حلق برای خیلی ها دشوار است. قوانین تلفظ فرانسوی بسیار پیچیده و سخت است برای یادگیری آن ها به زمان نیاز دارید. در این مقاله ما به شما 3 روش برای یادگیری  و بخاطر سپردن تلفظ فرانسوی را آموزش می دهیم.

برخی از قوانین اساسی تلفظ فرانسوی را می دانید، می خواهید آنها را در حافظه خود جاسازی کنید. بهترین راه برای بهبود تلفظ، صحبت کردن فرانسوی است. به این ترتیب، تلفظ فرانسوی را در حافظه عضلانی خود خواهید ساخت.

در اینجا 3 مرحله وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن تمرین تلفظ فرانسوی در دنیای واقعی دنبال کنید:

مرحله 1: از کوچک شروع کنید: تلفظ صداهای فردی را تمرین کنید

اگر هنوز فردی مبتدی هستید بهتر است که بیشتر به تلفظ کلمات توسط افراد بومی گوش دهید. شما باید آنقدر گوش دهید تا به صداهای زبان عادت کنید و واژگان زیادی را یادبگیرید.

برای یادگیری فرانسوی بهتر است تقلید کنید. این بهترین روش برای یادگیری فرانسوی یا هر زبان دیگر است.

روش تقلید بهترین روش برای یادیگری زبان است زیرا حافظه را تقویت می کند.

مرحله 2: حالات چهره و زبان بدن فرانسوی زبانان بومی را تقلید کنید

هر چه بیشتر شبیه یک فرانسوی زبان رفتار کنید، بیشتر شبیه یک سخنران خواهید بود.

تماشای ویدیوهای فرانسوی زبانان با استفاده از زبان روزمره یکی از بهترین راه ها برای مشاهده زبان بدن طبیعی افراد بومی است.

Yabla حاوی گنجینه‌ای از ویدیوها است که فرانسوی زبان‌های بومی را نشان می‌دهد. پخش‌کننده ویدیوی یکپارچه Yabla به شما امکان می‌دهد زیرنویس‌ها را به زبان فرانسوی یا انگلیسی (یا هر دو، یا هیچکدام) مشاهده کنید و سرعت پخش را کاهش دهید.

ویدیویی را انتخاب کنید که دارای نمای نزدیک از فرانسوی زبانان بومی باشد. آن ویدیو را چندین بار تماشا کنید. سعی کنید نه تنها گفتار، بلکه زبان بدن گویندگان را نیز تقلید کنید. وقتی صدای “u” را می گویید لب های خود را جمع کنید. هنگام تلفظ کلماتی مانند “pas” و “voilà” دهان خود را کاملا باز کنید.

مهمتر از همه، هر کسی را که در اتاق با شماست که فکر می کند شما احمق به نظر می رسد نادیده بگیرید.

مرحله 3: خواندن یک آهنگ فرانسوی را یاد بگیرید

یادگیری نحوه خواندن آهنگ های فرانسوی سیالیت شما را هنگام صحبت کردن به زبان بهبود می بخشد. این به این دلیل است که اگر می خواهید همراه با یک آهنگ بخوانید، باید با سرعت خواننده همگام باشید. هنگامی که بتوانید با یک یا دو آهنگ فرانسوی بخوانید، صحبت کردن سریعتر و روانتر فرانسوی بسیار آسان تر خواهد شد.

استفاده از آهنگ‌ها برای بهبود مهارت‌های فرانسوی صحبت کردن شما نیز بسیار سرگرم‌کننده‌تر از هر روش دیگر «تکرار بعد از من» است. آهنگی را انتخاب کنید که واقعاً از گوش دادن به آن لذت می برید و به سختی می توانید آن را یاد بگیرید.

بسته به اینکه امروز چقدر وقت آزاد دارید، می توانید یک آهنگ کامل را یاد بگیرید یا فقط یک بیت یا کر را انتخاب کنید. در هر صورت، بهتر است یک بیت را در یک زمان یاد بگیرید، نه اینکه سعی کنید یکباره کل آهنگ را یاد بگیرید.

برای آسان‌تر کردن گوش دادن به یک آیه در یک زمان، توصیه می‌کنم آهنگ را در iTunes یا پخش‌کننده موسیقی دیگری که به شما امکان می‌دهد نقطه شروع و توقف آهنگ را تنظیم کنید، باز کنید. یک بار به آهنگ گوش دهید و مهر زمانی شروع و پایان هر بیت را یادداشت کنید. سپس تنظیمات آهنگ را طوری تنظیم کنید که زمان شروع آهنگ در ابتدای بیت 1 و زمان توقف پایان همان بیت باشد. حالا آهنگ را با تکرار گوش کنید و فقط آن آیه تکرار خواهد شد.

گوش دادن به آهنگ ها هنگامی که متن آن جلوی شما است می توانید در یادیگری شما بسیار تأثیر گذار است. این یکی از بهترین روش های یادیگیری است زیرا همراه با یادگیری سرگرم نیز می شوید. به شما پیشنهاد می کنم حتی اگر فرانسوی زبان مادری شماست بعضی از آهنگ ها را همراه با متن ان گوش دهید زیرا گاه وقت پیش می اید شما نیز اشعار آهنگ را اشتباه می شنوید.

اگر کلمات یا عباراتی وجود دارد که از آن مطمئن نیستید، از یک گوینده بومی بخواهید که اشعار را ترجمه کند. انجمن های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها بپرسید.

هنگام گوش دادن به اشعار با صدای بلند آواز بخوانید. این اختیاری نیست. برای بهبود مهارت های گفتاری شما ضروری است. وقتی می‌توانید کل بیت را بدون اینکه از پا در بیایید بخوانید، اگر امروز وقت دارید، به سراغ بیت بعدی بروید.

دفعه بعد که با یک گوینده بومی صحبت می کنید، ببینید چقدر سریع و آسان می توانید از واژگان آهنگی که به خاطر سپرده اید استفاده کنید. هر چه آهنگ های بیشتری یاد بگیرید، بیشتر متوجه این اثر خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا