آموزشی

5 تا از بهترین راه ها برای یادگیری زبان جدید

چگونه یک زبان جدید یاد بگیریم

اوه! ما متوجه می‌شویم که یادگیری یک زبان جدید چالش برانگیز، خسته‌کننده و گاهی اوقات کاملاً دشوار است. و پیدا کردن بهترین روش برای یادگیری یک زبان جدید؟ به نظر می‌رسد تقریباً غیر ممکن باشد. در هر جایی علوم، تئوری‌ها و روش‌های مختلف یادگیری وجود دارند و واقعاً، یادگیری برخی از زبان‌ها آسان‌تر از دیگری است. ممکن است در مکالمه فرانسوی عالی باشید، اما نتوانید برای نجات جان خود به اسپانیایی بنویسید. با وجود مشکلات، محبوبیت چندزبانگی در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است و دوزبانگی بیشتر به یک رزومه مورد نظر تبدیل می‌شود.

از آنجایی که بهترین راه‌های یادگیری زبان، برای شما شخصاً مفید است، نمی‌توان فهمید کدام تاکتیک‌های یادگیری زبان برای شما مناسب است. برای ایجاد مجدد انگیزه در یادگیری یک زبان خارجی یا بهبود مهارت‌های قبلی‌تان، در اینجا چند ایده جدید در مورد بهترین روش برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد:

بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید

برخی از این موارد را در نظر داشته باشید و قبل از اینکه بدانید، آماده خواهید بود که یک برنامه زبان فشرده پیدا کنید!

1. دوستان جدیدی پیدا کنید

اگر در جامعه‌ای که در شهر شما زندگی می‌کنید، مردم به زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید صحبت می‌کنند، به شروع شرکت در رویدادها بپردازید! دوستی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان خارجی و ساده‌ترین راه برای تسلط بر زبان عامیانه، لحن و رفتار است. می‌توانید با دوستان خود در کافه‌ها، بارها و رستوران‌های محلی گفتگو کنید و به آرامی پایه‌ای را بر زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید بسازید. یکی از مزایای بزرگ پیدا کردن دوستانی که قبلاً به این زبان صحبت می‌کنند (یا در کنار شما در حال یادگیری هستند) این است که می‌توانید بدون هیچ احساسی از خودآگاهی یا استرس، به آزادی در مکان‌های تمرین بپردازید!

2. از بچه های مدرسه ابتدایی کپی کنید

آیا دوستانی که همراهی ادبیتان را کرده‌اند را به خاطر دارید؟ اینکه به بلوغ رسیده‌اید به این معنا نیست که نمی‌توانید به آنان ملحق شوید! یک دوست ادبی بین‌المللی پیدا کنید و تخصص و دانش زبان خود را تجارت کنید. به یکدیگر کمک کنید تا تصحیح و ویرایش متون انجام دهید (با حفظ معنای اصلی) تا بتوانید الگوی صحیح و املایی را ببینید.

این کمک به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتن به زبان خارجی خود را بهبود بخشید و حتی ممکن است زمانی که آماده استفاده از این مهارت‌ها هستید، فرصتی برای سفر به خارج از کشور داشته باشید!

3. فیلم تماشا کنید

برای کسانی که می‌خواهند از یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان در خانه‌شان بهره‌برند، می‌توانند یک فیلم خارجی را به زبان دیگری تماشا کنند، اگر بتوانند بدون استفاده از زیرنویس! این کار نه تنها یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان خارجی است، بلکه باعث درک بهتری از فرهنگ مربوط به آن زبان نیز می‌شود! اگر توانایی برای حذف زیرنویس را ندارید، لیستی از لغات جدیدی که می‌شنوید را دنبال کنید و معنی آنها را یادداشت کنید.

سپس بعداً آنها را جستجو کنید. بیایید، جستجوی لغات هیجان‌انگیز است! (توجه: اگر احساس آمادگی می‌کنید و می‌خواهید یادگیری زبان خود را “سطح” کنید، متعهد شوید که به یک تئاتر بروید و یک فیلم خارجی را در جمع عمومی تماشا کنید!)

4. وانمود کنید که در یک رستوران هستید

بخوانید یک منوی غذایی به زبان مقصد خود و از بین غذاهایی که هر روز سفارش می‌دهید انتخاب کنید. سپس معنی آن را جستجو کنید.

نام انتخاب‌های غذایی شما با شما خواهد ماند! همچنین، اگر در نهایت به چیزی که به “روده سگ” یا “روده گوسفند” ترجمه شود رسیدید، بدانید که وقتی در خارج از کشور هستید بهتر است از سفارش این غذاها خودداری کنید (مگر اینکه این غذاها از علایق شما باشند). تا زمانی که در خارج از کشور هستید، مطمئن باشید که هم از غذا و هم از زبان لذت می‌برید!

5. به دنبال منابع آنلاین باشید

اینترنت واقعاً یک جایگاه جادویی است. اگر به دنبال بهترین روش‌های یادگیری زبان خارجی هستید، باید به دنبال آن نباشید! می‌توانید از Google Translate معتبر استفاده کنید، اما چرا از افزونه مفید مرورگر مانند Toucan استفاده نکنید؟ Toucan یک افزونه رایگان است که کلمات و عبارات را در زبان مقصد شما در هنگام مرور اینترنت به شما نشان می‌دهد. یادگیری زبان قطعاً آسان‌تر از این نمی‌شود! می‌توانید از بین زبان‌هایی مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی و غیره انتخاب کنید!

برای یادگیری آنلاین زبان، چه کارهای دیگری می‌توانید انجام دهید؟ می‌توانید از طریق گروه‌های چت آنلاین با زبان‌آموزان دیگر ارتباط برقرار کنید، ویدیوهای YouTube را تماشا کنید و مقالات بخوانید. اینترنت آماده کمک به شما برای رسیدن به اهداف یادگیری زبان خارجی است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا