ذهن و هوش

مهارت های توسعه فردی در محیط کار

در حالی که مهارت‌های توسعه شخصی می‌تواند برای تمام بخش‌های زندگی شما مفید باشد، این شیوه‌های خاص ممکن است در محل کار مفید باشد و به شما در پیشرفت شغلی کمک کند:

  • شنونده فعالی باشید بخشی از ارتباط خوب بودن، توجه به صحبت های دیگران است. بر درک آنچه همکاران و مشتریان خود می گویند تمرکز کنید تا بتوانید آن اطلاعات را به خاطر بسپارید و به خوبی پاسخ دهید. از مهارت های گوش دادن و ارتباط موثر و حرفه ای در همه چیز از مکالمه تلفنی گرفته تا مصاحبه شغلی استفاده کنید.
  • با دیگران خوب کار کنید. مهارت های افراد خوب شما را به عضوی ارزشمند در تیم تبدیل می کند. شما باید بتوانید با دیگران همکاری کنید و به آنها انگیزه دهید. مهارت های اجتماعی خود را برای ایجاد روابط با همکاران، مشتریان، مشتریان و آشنایان از هر نوع و پیشینه ای پرورش دهید.

زمان، کار و مواد خود را سازماندهی کنید. وظایف را برنامه ریزی کنید تا بتوانید آنها را سریع و آسان انجام دهید. بدانید اگر بیش از یک پروژه را مدیریت می کنید، چه پروژه هایی را اولویت بندی کنید. اگر به خوبی سازماندهی شده باشید، ممکن است بهتر بتوانید ضرب الاجل های خود را رعایت کنید و به طور موثر با دیگران همکاری کنید.

  • در موقعیت های چالش برانگیز کار کنید. هنگام برخورد با یک مشکل، گزینه های خود را ارزیابی کنید و بهترین راه حل را تعیین کنید. بدانید چه زمانی از شما مشاوره بخواهید یا در مورد سناریوهای مختلف تحقیق کنید. افرادی که می توانند انتقادی فکر کنند و مشکلات پیچیده را حل کنند، احتمالاً هم در زندگی و هم در کار تصمیمات خوبی می گیرند.
  • خودت را باور کن. اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید، ممکن است دیگران نیز به شما اعتماد کنند. این انرژی مثبت می تواند به ایجاد انگیزه و القای اعتماد به اطرافیان شما کمک کند. اگر با اعتماد به نفس به جای شک و تردید به آنها نزدیک شوید، بهتر می توانید از پس چالش ها برآیید و به اهداف برسید.
  • با تغییر سازگار شوید. انعطاف پذیر باشید تا بتوانید به راحتی با تغییرات کار و زندگی کنار بیایید. افراد سازگار می توانند به تنهایی و در یک تیم به خوبی کار کنند، چندین پروژه را مدیریت کنند، تحت شرایط مختلف کار کنند، ایده های جدید را بپذیرند و موارد دیگر. توانایی پاسخگویی مناسب به تغییرات نیز می‌تواند این موقعیت‌ها را برای همه افراد درگیر کم‌تر کند.

راستگو باش صداقت پایه و اساس یک رابطه مثبت با همکاران و سرپرستان است. اخلاق خوب را تمرین کنید و بر ارزش های خود بایستید. صداقت می تواند برای شما احترام، رضایت و شهرت خوبی در کار به ارمغان بیاورد.

  • نسبت به شغل خود متعهد و مشتاق باشید. افرادی که دارای اخلاق کاری خوب هستند معمولاً سازنده، قابل اعتماد و مصمم برای انجام کار با کیفیت هستند. این فداکاری می تواند به شما کمک کند وظایف را به موقع انجام دهید و به همسالان خود انگیزه دهید.
  • اطرافیان خود را راهنمایی کنید. رهبر خوب بودن مستلزم اعتماد به نفس، بینش و ارتباط است. افرادی که این مهارت‌های رهبری را ایجاد می‌کنند، می‌توانند به پیشرفت تیم خود کمک کنند و بدون اینکه کنترل داشته باشند، سازنده باشند.

چگونه مهارت های توسعه فردی را برجسته کنیم؟

مهارت های توسعه شخصی خود را در رزومه خود بیان کنید و هنگام مصاحبه برای شغلی به کارفرمایان نشان دهید که می توانید در آن موقعیت موفق شوید.

  • مهارت های توسعه شخصی را در رزومه خود برجسته کنید

در رزومه خود بخشی با عنوان “مهارت ها” ایجاد کنید که شامل مهارت های سخت و نرم باشد. فقط مهارت‌های توسعه شخصی را که در آن شغل کاربرد دارند فهرست کنید. اگر انواع مهارت های زیادی دارید، می توانید آنها را بر اساس دسته بندی در بخش مهارت های رزومه خود گروه بندی کنید.

مثال:

مهارت های مربوط

مدیریت زمان: به طور مداوم بیش از شش پروژه را در یک زمان انجام داده و 100٪ از ضرب الاجل ها را رعایت کرده است.

سازمان: ایجاد یک سیستم بایگانی آنلاین کارآمد برای گروه بزرگی از مشتریان با استفاده از پوشه‌ها و اسناد دارای کد رنگی و همچنین برچسب‌ها

سازگاری: گردش کار تنظیم شده برای پاسخگویی به مسئولیت های اضافی، از جمله برنامه ریزی دقیق کار و ردیابی زمان

  • مهارت های توسعه شخصی را در نامه حمایتی خود برجسته کنید

چند مهارت توسعه شخصی را انتخاب کنید که احساس می کنید قوی و مرتبط با شغل هستند. در متن نامه خود، به طور مختصر توضیح دهید که چگونه می‌توانید هر یک را در مسئولیت‌های آن شغل اعمال کنید، یا مثالی از این که چگونه آن مهارت در گذشته برای شما مفید بوده است را بیان کنید.

مثال: من برای حل‌ یک مشکل مؤثر، به مشتریان کمک کردم تا مشکلات برنامه‌نویسی خود را سریع عیب‌یابی کنند. مشتریانی که با آنها کار کردم، نرخ موفقیت 92 درصدی را در حل مشکلات رایانه ای تحت راهنمایی من گزارش کردند.

  • مهارت های توسعه فردی را در طول مصاحبه شغلی خود برجسته کنید

هنگام پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه، قوی ترین مهارت های توسعه شخصی خود را فهرست کنید، مانند “نقاط قوت و ضعف شما چیست؟” یا “اهداف شما چیست؟” مهارت های برتر خود، برنامه خود برای پیشرفت بیشتر و جایی که جای پیشرفت دارید را شرح دهید. همچنین می توانید از مثال هایی برای نشان دادن مهارت های توسعه شخصی خود استفاده کنید.  را یاد بگیرید.

مثال: در طول یک دوره تنش در محل کار، مهارت‌های بین فردی و توانایی من در ایجاد روابط به واحد کردن بخش ما کمک کرد. ما به یک تیم منسجم تر و سازنده تر تبدیل شدیم.این ها تنها تعدادی از مهارت های توسعه شخصی هستند که می توانند برای زندگی و کار شما مفید باشند. خودسازی یک فرآیند مادام العمر است که بر اساس آن می توانید به پیشرفت خود ادامه دهید. روی توسعه مهارت هایی تمرکز کنید که به بهترین نحو به شما کمک می کند تا به آن دست یابید

آموزش مهارت ها جدید در اوقات فراغت

یادگیری مهارت‌های جدید در اوقات فراغت نه تنها به عنوان یک فرصت برای تفریح و سرگرمی محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند به شکل قابل توجهی بر بهبود کارآیی و کارایی فرد در محیط کاری اثرگذار باشد. آموزش مهارت‌های جدید می‌تواند باعث تقویت توانایی‌های مرتبط با کار، افزایش اعتماد به نفس، و توسعه دیدگاه و خلاقیت فرد شود. همچنین، این فعالیت‌ها می‌توانند به ارتقاء توانایی‌های ارتباطی و تعاملی فرد کمک کنند، زیرا در طول فرآیند یادگیری اغلب نیاز به همکاری با دیگران و به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش وجود دارد. به طور کلی، ترکیب کردن زمان فراغت با یادگیری مهارت‌های جدید می‌تواند به بهبود عملکرد و کارایی فرد در زندگی شخصی و حرفه‌ای کمک کند و باعث رشد و پیشرفت فردی و حرفه‌ای شود.

برای مثال، آموزش تزیین میوه و شمع آرایی در اوقات فراغت می‌تواند به عنوان یک مهارت جدید در توسعه فردی تأثیرات چشمگیری داشته باشد. این فعالیت‌ها نه تنها خلاقیت و هنر فردی را تقویت می‌کنند، بلکه موجب آرامش روانی و کاهش استرس نیز می‌شوند. در محیط کاری، یادگیری این مهارت‌ها می‌تواند به بهبود تمرکز و افزایش انگیزه منجر شود، زیرا فرد از طریق ایجاد زیبایی و هنر در زندگی روزمره، احساس رضایت و توانمندی بیشتری می‌کند. همچنین، توانایی برگزاری مراسم یا رویدادهای خاص با تزیینات دست‌ساز می‌تواند به ایجاد تعاملات مثبت و تقویت روابط اجتماعی در محیط کار کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا