آموزشی

نکات فنی: چگونه منوی یک برنامه را پیدا کنیم

توسط امی هاف ماکل، متخصص یادگیری دیجیتال

هنگام استفاده از برنامه ها و برنامه ها، گاهی اوقات تشخیص نحوه دسترسی به منو دشوار است. به نظر می رسد آیکون هایی که برای باز کردن منو باید روی آن ضربه بزنید، به طور مداوم تغییر می کنند، حتی بین به روز رسانی برنامه ها! در حالی که برنامه‌ها همیشه در حال به‌روزرسانی هستند، برخی از اصول اولیه ثابت خواهند ماند.

در این نکته فنی، به این می پردازیم که وقتی می خواهید به منوی یک برنامه دسترسی پیدا کنید، صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید، به دنبال چه چیزی باشید. شما یاد خواهید گرفت که بر اساس موقعیت روی صفحه و سایر عوامل، نماد منو را شناسایی کنید.

وقتی یاد می‌گیرید که چرا نمادهای منو به شکلی که هستند و چرا در موقعیت‌های خاصی قرار می‌گیرند، پیمایش برنامه‌ها در هر دستگاهی آسان‌تر می‌شود!

شناسایی آیکون های منو

یک برنامه ممکن است از یک یا چند نوع منوی زیر استفاده کند .

منوی همبرگر

اگرچه هنوز استانداردی برای آیکون ها وجود ندارد، یکی از نمادهای منوی رایج، منوی همبرگر است. به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از سه خط افقی است که به کاربر اطلاع می‌دهد که اگر روی آن ضربه بزنید، فهرستی از موارد وجود دارد که باید مشاهده شود. این نوع منو نیز می تواند به صورت سه نقطه یا مربع نه نقطه نشان داده شود.

نماد چرخ دنده

نماد چرخ دنده اغلب برای منوی تنظیمات استفاده می شود و باید شما را به جزئیات حساب یا تنظیمات برگزیده برنامه هدایت کند.

نماد کاربر

برخی از برنامه ها یک نماد کاربر دارند، یا یک شبح ناشناس یا تصویری که شما انتخاب کرده یا آپلود کرده اید. اغلب می‌توانید با ضربه زدن روی آن نماد به گزینه‌ها یا تنظیمات منو برسید.

نوار برگه

نوار تب که برای کاربران دسکتاپ آشناست، مجموعه ای از نمادها و/یا کلمات است که به ابزارهای مختلفی در برنامه منتهی می شود. برنامه هایی که فقط چند کارکرد دارند معمولا از نوار تب استفاده می کنند.

منوهای حرکتی

گاهی اوقات منوها اصلاً نمادی ندارند و ممکن است در یکی از دو طرف صفحه “پنهان” باشند و برای نمایش منو به یک حرکت نیاز است (ویدیو را ببینید). این حرکت ممکن است کشیدن انگشت از بالا یا پایین صفحه، ضربه زدن و نگه داشتن یک ناحیه خاص، یا هر حرکت دیگری باشد. این نوع منوها و حرکات مورد نیاز معمولاً هنگام راه‌اندازی یک برنامه یا دستگاه برای اولین بار توضیح داده می‌شوند و ممکن است برای درست کردن ژست کمی تمرین لازم باشد.

بسته به برنامه، ممکن است منو را در نقطه دیگری از صفحه پیدا کنید.

گوشه ها

نمادهای منو اغلب در گوشه های صفحه قرار می گیرند. حتی اگر برنامه‌ای از یکی از نمادهای رایج فهرست‌شده در بالا استفاده نمی‌کند، باید گوشه‌های صفحه نمایش خود را برای وجود نمادها بررسی کنید و احتمالاً نمادهای منوی خود را در آنجا پیدا خواهید کرد.

مرکز بالا یا پایین

برخی از برنامه ها نمادهای منو را در وسط بالا یا پایین صفحه نمایش شما قرار می دهند. اینها اغلب منوهای سبک نوار برگه هستند.

پنهان شده است

با منوهای مبتنی بر اشاره، منوهای واقعی در کناره ها، بالا یا پایین صفحه نمایش “پنهان” خواهند شد. بسته به حرکتی که باید استفاده کنید، منو از قسمت های مختلف برنامه ظاهر می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا