آموزشی

نکات فنی: 5 ترفند مفید که ای کاش کسی زودتر به شما می گفت

در دنیای فناوری، تعداد زیادی ویژگی جدید و ترفندهای پنهان در دستگاه های روزمره شما پنهان شده است.

تا به حال فکر کرده اید که نقطه سفید مخفی در اپلیکیشن آب و هوای آیفون به چه معناست؟ من آن را در پیش بینی روزانه خود دیدم و به این فکر کردم که “این چه چیزی است؟” برای حل این معمای فناوری، روی اینجا ضربه بزنید یا کلیک کنید.

گاهی اوقات “پنهان” چیز خوبی نیست. نقشه مخفی را در Google Photos بگیرید که همه جا را که بوده اید – و هر عکسی را که در آنجا گرفته اید نشان می دهد. برای توقف این ردیابی، روی اینجا ضربه بزنید یا کلیک کنید.

من هزاران ترفند فنی در آستین خود دارم. ما با یک مشکل رایج شروع می کنیم: وادار کردن یک غریبه برای پاسخ دادن به یک ایمیل سرد.

1. از یک غریبه کاملاً غریبه بگیرید تا ایمیل شما را بخواند

تماس سرد سخت است. دیگر کسی جواب تلفنش را نمی دهد. ارسال ایمیل سرد آسان‌تر است، اما چگونه در پوشه سطل زباله نمانید؟

همه چیز از موضوع شروع می شود. توجه گیرنده را با پنج کلمه اول در خط موضوع جلب کنید. با استفاده از «به شما ارجاع شده توسط» یا «سوال سریع» با نام شخص، موضوع را شخصی کنید.

در متن خود ایمیل، به اصل مطلب بروید. اگر آشنایی مشترک دارید، نام آن شخص را در جمله اول بنویسید. طوری بنویسید که انگار دارید با آن شخص صحبت می کنید. از صحبت های شرکتی مانند «هم افزایی» یا «پارادایم ها» اجتناب کنید.

مطمئن شوید که به آن شخص بگویید چه می خواهید و دقیق باشید. و فراموش نکنید که قبل از زدن ارسال، تصحیح کنید.

آیا نمی دانید که آیا کسی ایمیل شما را خوانده است؟ برای اینکه بفهمید هنوز در حالت خوانده نشده هستید یا نه، روی اینجا ضربه بزنید یا کلیک کنید.

2. کارت‌های هدیه را با تخفیف بخرید (یا کارت‌هایی را که نمی‌خواهید بفروشید)

وقتی کارت هدیه آنلاین می‌خرید، می‌توانید مستقیماً به سایتی که می‌خواهید از آن خرید کنید بروید – اما راز اینجاست. سایت های تخصصی وجود دارند که کارت های هدیه را با تخفیف می فروشند. نکته حرفه‌ای: کارت‌های هدیه تخفیف را گوگل نکنید. احتمالاً در یک سایت کلاهبرداری قرار خواهید گرفت.

دو سایت قانونی که گیفت کارت های تخفیف دار را می فروشند CardCash.com و Raise.com هستند. اکنون، البته، این خطر وجود دارد که کلاهبرداران ممکن است به شماره کارت هدیه دسترسی داشته باشند. در صورت خرید گیفت کارت تخفیف دار به صورت آنلاین، مطمئن شوید که مبلغ را در اسرع وقت بازخرید کنید. و اگر کارت هدیه ای دارید که از آن استفاده نمی کنید، این سایت ها کارت های هدیه استفاده نشده شما را نیز می خرند.

خرید از آمازون؟ من فهرستی از راه های سریع و آسان برای پس انداز پول جمع آوری کردم. این باید مطالعه شود!

3. تصویر تلویزیون خود را بهبود بخشید

در عمق منوی تنظیمات تلویزیون شما گزینه ای به نام صاف کردن حرکت پنهان است. خوب به نظر می رسد، اما می خواهید این ویژگی را غیرفعال کنید.

صاف کردن حرکت به طور مصنوعی فریم هایی را به هر چیزی که تماشا می کنید اضافه می کند. اگر به شما کمک کند تصور کنید که چگونه به نظر می رسد، گاهی اوقات به آن اثر اپرا صابون می گویند. صاف کردن حرکت می تواند هنگام تماشای ورزش یا بازی های ویدیویی مفید باشد.

محتوای سریع بسیار واضح تر است، اما یک جنبه منفی نیز دارد. با اضافه شدن فریم های بیشتر، فوتبالی که به سرعت روی صفحه حرکت می کند، جعلی به نظر می رسد. با بازی‌های ویدیویی، هموارسازی حرکت باعث تاخیر می‌شود.

برای غیرفعال کردن این تنظیم در تلویزیون‌های Samsung، Roku، LG، Panasonic، Android TV یا Vizio، روی اینجا ضربه بزنید یا کلیک کنید. و در حالی که در حال دستکاری چیزها هستید، احتمالاً حالت سینما یا فیلم را برای هر چیزی که در حال تماشای آن هستید دوست خواهید داشت.

4. دیگر تعجب نکنید که چه کسی می تواند پست های قدیمی شما را ببیند

اگر در فیس‌بوک هستید، ممکن است سال‌ها پست و عکس برای هر کسی در اینترنت قابل مشاهده باشد. بسته به آنچه که پست کرده اید، این مشکل ساز است.

لحظه ای وقت بگذارید و مطمئن شوید که پست های قبلی فیس بوک شما برای هر شخصی که با نمایه شما روبرو می شود قابل مشاهده نیست. در اینجا نحوه

در تنظیمات اکانت فیسبوک خود، به ابزار و تنظیمات حریم خصوصی بروید.

در بخش فعالیت خود، بخشی را پیدا کنید که می‌گوید، مخاطبان پست‌های قدیمی را در جدول زمانی خود محدود کنید.

در اینجا، فیس بوک هر چیزی را که به صورت عمومی یا با دوستان دوستان به اشتراک می گذارید تغییر می دهد تا فقط برای دوستان شما قابل دسترسی باشد. با وجود همه کلاهبرداران و ترول های آنلاین، این یک حرکت هوشمندانه برای کاهش ردپای دیجیتال شما است.

فیس‌بوک یک مرکز حفظ حریم خصوصی جدید دارد که به شما کمک می‌کند اطلاعاتی را که در مورد شما جمع‌آوری می‌کند و می‌داند، حفظ کنید. برای راهنمایی برای پیمایش آن، روی اینجا ضربه بزنید یا کلیک کنید.

5. جیمز باند را کانالی کنید و مخفیانه صحبت کنید

شما می خواهید متن ها و عکس ها را با شخص دیگری رد و بدل کنید و نمی خواهید هیچ فردی تصادفی که گوشی شما را برمی دارد آنها را ببیند. دلایل کاملاً بی‌گناهی برای این وجود دارد، مانند هم اتاقی‌های بداخلاق یا بچه‌هایی که همیشه تلفن شما را برمی‌دارند. چند راه برای انجام این کار بدون دانلود هیچ گونه برنامه سایه دار وجود دارد.

یکی از گزینه ها استفاده از Google Doc است. مطمئن شوید که هر دوی شما به Doc دسترسی دارید، اما در منوی تنظیمات اشتراک گذاری کنکاش کنید. در اینجا، می‌توانید به شخص دیگر اجازه دانلود، چاپ، کپی یا اشتراک‌گذاری آن را بدهید.

اگر آیفون دارید، از برنامه Notes استفاده کنید. در زیر گزینه‌های اشتراک‌گذاری، گزینه Can Make Changes را انتخاب کنید. یادداشت خود را از طریق پیامک یا ایمیل ارسال کنید. شخصی که به یادداشت اضافه کرده اید، می تواند تغییراتی ایجاد کند، همانطور که شما می توانید. می توانید به صورت خصوصی ارتباط برقرار کنید و در پیام های متنی شما نمایش داده نمی شود.

به دنبال راه های دیگری برای خصوصی نگه داشتن مکالمات خود هستید؟ برای روش‌هایی برای رمزگذاری ایمیل‌ها و پیام‌های خود ضربه بزنید یا کلیک کنید.

هکرهای باج افزار اخیراً به بیمارستانی حمله کردند و همه چیز از دستگاه های قلبی گرفته تا پمپ های IV کار نکرد. پزشکان و پرستاران مجبور بودند از قلم و کاغذ استفاده کنند. هیچ پرونده الکترونیکی بیمار وجود نداشت. اما اتفاقی که وقتی هکرها متوجه شدند این بیمارستان است، بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد.

پادکست من “Kim Komando Explains” را در Apple، Google Podcasts، Spotify یا پخش کننده پادکست مورد علاقه خود بررسی کنید.

پادکست را در اینجا یا هر کجا که پادکست های خود را دریافت می کنید گوش دهید. فقط نام خانوادگی من “کوماندو” را جستجو کنید.

چه سوالاتی در مورد سبک زندگی دیجیتال دارید؟ با برنامه رادیویی ملی کیم تماس بگیرید و برای یافتن آن در ایستگاه رادیویی محلی خود روی اینجا ضربه بزنید یا کلیک کنید. می توانید نمایش کیم کوماندو را در تلفن، تبلت، تلویزیون یا رایانه خود گوش دهید یا تماشا کنید. یا برای پادکست های رایگان کیم روی اینجا ضربه بزنید یا کلیک کنید.

حق چاپ 2022، WestStar Multimedia Entertainment. تمامی حقوق محفوظ است. با کلیک بر روی پیوندهای خرید، از تحقیقات من حمایت می کنید. به عنوان یک همکار آمازون، کمیسیون کمی از خریدهای واجد شرایط دریافت می کنم. من فقط محصولاتی را توصیه می کنم که به آنها اعتقاد دارم.

در «شوی کیم کوماندو»، بزرگترین برنامه رادیویی آخر هفته کشور، درباره آخرین فناوری اطلاعات بیاموزید. کیم در مورد سبک زندگی دیجیتال امروزی، از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا حریم خصوصی آنلاین و هک‌های داده، تماس‌ها را می‌پذیرد و مشاوره می‌دهد. برای راهنمایی های روزانه، خبرنامه های رایگان و موارد دیگر، از وب سایت او به آدرس Komando.com دیدن کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا